نصف جهان میزبان «جشن ۸ کیلومتری غدیر»

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان از برگزاری «جشن هشت کیلومتری غدیر» در اصفهان خبر داد.

حجت‌الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: عید غدیر یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های مذهبی کشور و جهان اسلام است درواقع عید غدیر نقطه عطفی در جهان تشیع است به همین جهت باید این مراسم هرساله باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شود. این اداره همچون سال‌های گذشته سعی کرده است علاوه بر باشکوه برگزار کردن این مناسبت رویکرد مردمی بودن آن را نیز تقویت کند.

وی افزود: بر این اساس در برنامه‌های این اداره سعی شده است از ظرفیت‌های نهادهای مردمی، هیئت‌های مذهبی و حتی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی استفاده شود که ماحصل این اقدامات باعث شد که برنامه‌های متعدد و شاخصی برای عید غدیر برنامه‌ریزی و در نظر گرفته شود که یکی از این برنامه‌های شاخص «جشن هشت کیلومتری غدیر» در اصفهان است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: این جشن امضای اداره کل تبلیغات اسلامی نیست بلکه شهرداری اصفهان و نهادهای مردمی و هیئت‌های مذهبی در برگزاری آن مشارکت دارند؛ قرار است این جشن را که از مسیر «پل شهرستان» آغاز خواهد شد و تا «پل مارنان» ادامه خواهد داشت، ۱۱۰ غرفه فرهنگی و مذهبی، به نیت نام ابجد امام علی (ع) برای خانواده‌ها و شهروندان برگزار کنند.

وی گفت: این جشن از روز چهارشنبه، سیزدهم تیرماه آغاز خواهد شد و تا جمعه، شانزدهم همین ماه ادامه خواهد داشت و در تاریخ‌های مقرر از صبح تا نماز مغرب و عشا ادامه دارد که طی آن برنامه‌های مذهبی، فرهنگی و شاد برگزار می‌شود. سعی شده است در این جشن از ظرفیت هنرمندان حوزه طنز و شادی‌های مشروع استفاده شود.

کد خبر 667914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.