مرکز نوآوری سنگ آهن مرکزی ایران افتتاح شد

مرکز نوآوری و کارآفرینی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، در دانشگاه یزد با حضور معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری در ادامه سفر روح‌الله دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور به استان یزد، مرکز نوآوری و کارآفرینی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با هدف اتصال اقتصاد معدن به نوآوری‌ها، فناوری‌ها و اقتصاد دانش‌بنیان افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید. این مرکز نوآوری ضمن کاهش فاصله میان ایده‌های نوآورانه و فناورانه به صنعت، رفع نیازهای صنعت با کمک منابع انسانی خلاق و دانش‌آموخته را جزو هدف‌گذاری‌های خود تعریف کرده است.

در این مرکز نوآوری، بستری برای اتصال میان نیازهای صنعت معدن، فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایده‌های نوآورانه فراهم خواهد شد و حمایت‌ها و راهبری‌هایی که توسط این مرکز نوآوری صورت می‌گیرد، زمینه‌ساز تعریف پروژه‌های مسئله‌محور و نوآورانه برای کمک به این صنعت خواهد شد.

این مرکز نوآوری و کارآفرینی در زیرساختی به مساحت ۲۸۰ متر مربع با سرمایه گذاری اولیه ۶۵۰ میلیون تومان کار خود را آغاز کرد و با ارتقای زیرساخت و توسعه فعالیت‌ها ظرفیت این افزایش سرمایه‌گذاری وجود دارد.

مرکز نوآوری و کارآفرینی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران، با هدف اتصال حلقه دانشگاهی به صنعت فعالیت می‌کند و بیش از پنج هزار دانشجو در اطراف این مرکز نوآوری، می‌توانند به حل نیازهای صنعت کمک کنند و یک محل استقرار و تمرکز استعدادها را شکل دهند تا این ظرفیت، در نهایت به نوآوری تبدیل شده و در قالب تیم‌های فناور، حل مسئله صورت گیرد. تیم‌های نوآور ابتدا از طریق سرمایه‌گذاری بذری مورد حمایت قرار گیرد و اگر حائز ویژگی‌های تولید محصول باشند، در قالب قرارداد با صندوق CVC سنگ آهن مرکزی ایران حمایت خواهند شد.

اختصاص فضای کار اشتراکی، برگزاری جلسات ایده و نشست‌های کسب‌وکار، کارگاه‌های تخصصی آموزشی و بازارسازی برای طرح‌های نوآورانه، تنها بخشی از خدماتی است که این مرکز نوآوری مبتنی بر مدل استارتاپ استودیو یا کارخانه نوآوری به ایده‌پردازان ارائه می‌دهد.

کد خبر 667904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.