ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه‌های هفتم و دهم از چه روزی آغاز می‌شود؟

ثبت‌نام دانش‌آموزان پایه هفتم از یکم تیرماه و پایه دهم نیز پس از صدور نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و با تاکید بر رعایت اولویت‌های تعیین شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته صورت می‌گیرد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، هرساله و در پایان فصل بهار، ثبت‌نام مدارس یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های والدین می‌شود؛ طبق روال با پایان امتحانات خردادماه، والدین می‌توانند به انتخاب خود یا در مدرسه قبلی ثبت‌نام کنند یا ثبت‌نام فرزند خود را در مدرسه جدید انجام دهند.

ثبت‌نام مدارس در هر یک از مقاطع تحصیلی در زمان مقرر انجام می‌شود و داوطلبان علاقه‌مند به تحصیل می‌توانند بر حسب شرایط ثبت‌نام هر یک از مدارس مورد نظر اقدام به نام‌نویسی خود کنند، در سال جاری ثبت‌نام مدارسی مانند نمونه دولتی و تیزهوشان به صورت اینترنتی و از طریق سامانه my.medu.ir صورت خواهد گرفت.

ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه هفتم با رعایت ضوابط و مقررات از اول تیرماه شروع می‌شود و ثبت‌نام دانش‌آموزان در پایه دهم نیز پس از صدور نمون‌برگ‌های هدایت تحصیلی و با تأکید بر رعایت اولویت‌های تعیین‌شده در نمون برگ‌های هدایت تحصیلی و تشکیل کارگروه مشاوره‌ای انتخاب رشته به‌منظور بهره‌برداری و تکمیل ظرفیت اسمی کلاس‌ها با رعایت مفاد بخشنامه‌های مربوطه و همچنین راهکارها و سیاست‌های توسعه متوازن رشته‌ای با رویکرد توسعه آموزش‌های فنی حرفه‌ای و کاردانش در دوره دوم آموزش متوسطه صورت می‌پذیرد.

همچنین پذیرفته‌شدگان پایه هفتم و دهم آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان بر اساس بند «د» ضوابط و شرایط ثبت‌نام در دستورالعمل آزمون‌های ورودی دبیرستان‌های دوره اول و دوم مجاز به ثبت‌نام هستند.

انتقال دانش‌آموزان پایه هفتم و دهم در سال اول پذیرش در آزمون ورودی در بین مدارس استعدادهای درخشان درون یک شهرستان به استناد تبصره ۱ ماده ۱۱ آئین‌نامه مدارس استعدادهای درخشان اکیداً ممنوع است.

اعلام زمان ثبت‌نام در مقاطع تحصیلی مختلف

در تاریخ سی‌ام فروردین‌ماه، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش‌وپرورش زمان ثبت‌نام در مقاطع تحصیلی مختلف را اعلام کرد.

وی تصریح کرد: قصد داریم هرچه زودتر ثبت‌نام مدارس را انجام دهیم، ثبت‌نام کلاس‌اولی‌ها را با توجه به اینکه سنجش سلامت نوآموزان قبل از سال و در نیمه پایانی سال گذشته و از بهمن‌ماه آغاز شده و قرار است تا خردادماه به اتمام برسد، از اردیبهشت‌ماه آغاز می‌کنیم.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: ثبت‌نام پایه هفتم، دوره متوسطه اول نیز به صورت طبیعی از تیرماه شروع خواهد شد.

وی درباره ثبت‌نام کلاس دهمی‌ها خاطرنشان کرد: ثبت‌نام در دوره متوسطه دوم به دلیل اینکه دانش‌آموزان باید در آزمون‌های مرتبط با هدایت تحصیلی شرکت و فرم‌هایی را تکمیل کنند، به طور معمول از دهه دوم تیرماه به بعد انجام خواهد شد.

ثبت‌نام دهمی‌ها از اواسط تیرماه

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، با بیان اینکه بخشنامه ثبت‌نام پایه‌ها، نهم اردیبهشت از سوی وزارتخانه به استان‌ها ابلاغ شده است، اظهار کرد: ثبت‌نام پایه هفتم از یکم تیرماه انجام می‌شود.

وی افزود: ثبت‌نام پایه دهم پس از اینکه برگه کارنامه‌ها و هدایت تحصیلی صادر شد، انجام می‌شود چراکه کارنامه و برگه هدایت تحصیلی برای ثبت‌نام در پایه دهم ملاک عمل است.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه به طور معمول در نیمه تیرماه ثبت‌نام پایه دهم انجام می‌شود، درباره ثبت‌نام میان پایه‌ها گفت: ثبت‌نام میان پایه‌ها به مرور بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش‌آموزان است. درواقع به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شده که بر اساس کارنامه و عملکرد قبولی دانش‌آموزان، زمینه ثبت‌نام پیش‌فرض دانش‌آموز در پایه بالاتر انجام شود.

کد خبر 667897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یاسین IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    شرکت
  • یاسین IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۶
    0 0
    ارسال برای همزه محمدلو