چرا مردم این قبیله با مردگان زندگی می‌کنند؟

مردم بعضی از قبایل اندونزی بر این باور هستند که تا زمان دفن مردگان می‌توان روح آن‌ها را زنده نگه‌داشت و به همین دلیل، جسد مردگان خود را برای مدت‌های طولانی در بخشی از خانه نگهداری می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تقریباً در تمام دنیا فکر کردن به مرگ و مردگان نوعی وحشت را در میان مردم به وجود می‌آورد، تا جایی که حتی تصور زندگی در نزدیکی قبرستان‌ها برای اغلب آن‌ها امری محال است، در حالی‌که بعضی از قبایل اندونزیایی برای زنده نگه‌داشتن روح عزیزان از دست رفته خود، اجساد آن‌ها را برای مدت‌های نسبتاً طولانی (روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها) در فضاهایی امن در منازل نگهداری می‌کنند و بر این باور هستند که با این کار روح آن‌ها را تا زمان دفن، زنده نگه می‌دارند.

چرا مردم اندونزی مردگان را در خانه‌های خود نگاه می‌دارند؟

برای مردم قوم توراجا، تفاوت میان این دنیا و جهان پس از مرگ زندگی در سفیدی (این دنیا) و سیاهی (دنیای دیگر) نیست چون اغلب چیزی به نام مرگ وجود ندارد و در باور آن‌ها، مردگان تنها افراد مریضی هستند که نمی‌توانند تحرک داشته باشند و باید در تابوتی در منازل نگهداری شوند. مردم این طایفه پس از مرگ عزیزان خود، روال روزمره زندگی را حفظ می‌کنند به این صورت که هر روز پس از بیدار شدن به فرد مرده سلام می‌کنند، با آن‌ها حرف می‌زنند و حتی وعده‌های سه‌گانه غذایی را برای مردگان در نزدیکی تابوت‌های آن‌ها قرار می‌دهند. آن‌ها معتقد هستند که زنده نگه‌داشتن روح مردگان در منزل باعث حفظ زندگی سایر افراد خانواده می‌شود و به همین دلیل، فضاهایی را برای مردگان فراهم می‌آورند تا همه اعضا بتوانند روزانه او را ببینند.

چرا مردم این قبیله با مردگان زندگی می‌کنند؟

نکته جالب توجه دیگر در مورد نگهداشتن طولانی‌مدت برخی از مردگان توسط بعضی از قبایل این است که مراسم تدفین فرد مرده از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و صرف هزینه بالایی را نیز می‌طلبد که بسیاری از خانواده‌ها توانایی تأمین آن را ندارند و تا فراهم آوردن کامل هزینه، مردگان را در منازل خود نگهداری می‌کنند. در واقع برگزار نکردن مراسم باشکوه برای مردگان باعث کاهش احترام خانواده در میان قبیله می‌شود و این بی‌احترامی تا پایان عمر همراه تک‌تک اعضای خانواده و حتی نسل‌های پس از آن‌ها خواهد بود.

جالب است بدانید که مرگ در میان مردم توراجا به عنوان منبعی برای رونق اقتصادی محسوب می‌شود؛ آن‌ها سال‌ها به پس‌انداز می‌پردازند تا بتوانند هنگام برگزاری مراسم تدفین به تبادل هدایا، پول و گوشت‌های تازه‌ای بپردازند که در روز تدفین میان افراد حاضر رد و بدل می‌شود و به عنوان ابزاری برای توزیع ثروت در نظر گرفته می‌شود. در واقع مرگ معیشت بسیاری از مردم قبیله را از دو جنبه، جذب گردشگران برای تماشای مراسم باشکوه تدفین و کسب‌وکارهای مربوط به تشییع جنازه تأمین می‌کند.

چرا مردم این قبیله با مردگان زندگی می‌کنند؟

کد خبر 667873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.