برای نظافت بزرگراه‌های تهران باید از ماشین‌آلات مکانیزه استفاده شود

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: نظافت اتوبان‌ها و بزرگراه‌های این کلان‌شهر باید با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی پیرهادی امروز _یکشنبه‌بیست‌وهشتم خردادماه_ در یکصدوپنجاه‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران طی تذکری اظهار کرد: تصادفی صبح جمعه (بیست‌وششم خردادماه) تصادفی در بزرگراه شهید چمران اتفاق افتاد که بر اثر این سانحه یکی از کارگران خدمات شهرداری جان خود را از دست داد.

وی افزود: بر اساس نظافت اتوبان‌ها و بزرگراه‌های این کلان‌شهر باید با استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه انجام شود، چرا که در بخشنامه HSE نیز موضوع استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه برای نظافت عنوان شده است و اگر به این موارد توجه نکنیم، حوادثی مانند صبح جمعه گذشته را دوباره مشاهده خواهیم کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: تذکر من در مورد رعایت HSE در زمینه‌های گوناگون است و بدون شک نوع بازرسی و نظارت پیمانکاران در این راستا باید به کمیسیون خدمات شهری ارائه شود و کمیسیون نیز گزارش را به شورا ارائه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ارائه گزارش موجب می‌شود زوایای مختلف مسئله مورد بررسی قرار گیرد و اقدامات لازم برای استفاده از ماشین‌آلات مکانیزه برای نظافت انجام شود.

متروی تهران گزارشی در مورد شرایط ایمنی پله‌های برقی مترو به شورا ارائه کند

سوده نجفی، عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز طی تذکری اظهار کرد: ۱۸ نفر هفته گذشته از پله برقی ایستگاه شهید بهشتی سقوط کردند و این در حالی است که بارها در گفت‌وگوها پیرامون خرابی پله‌های برقی تذکر دادیم تا این مسئله برای شهروندان حادثه ایجاد نکند.

وی با بیان اینکه از تلاش کارکنان شهرداری پایتخت تشکر می‌کنیم و قبول داریم که این مورد یک اتفاق بوده است، افزود: این موضوع قابل پذیرش نیست که یکی از مدیران شهرداری مطرح کند که سه سال است پله‌برقی روغن‌کاری نشده است؛ دو سال از مدت زمان مطرح‌شده، در دوران مدیریت ششم بوده است، لذا اگر مدیران توانایی کافی و لازم را ندارند، شهرداری پایتخت باید در این مورد تصمیم‌گیری کند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در خواست می‌کنم، واحد HFC متروی تهران گزارشی در مورد شرایط ایمنی پله‌های برقی مترو به شورای اسلامی شهر ارائه کند.

وی ادامه داد: زمانی ۳۵۷ خانه سلامت داشتیم و مسئولان با گزینش اداره کل سلامت انتخاب شدند که تحصیلات مرتبط داشتند و در سال ۹۲ نیز قراردادهایی با شرکت‌های مختلف داشتند اما در تمدید سالانه، ۱۳ نفر منفک شدند و نیروهای دیگر جایگزین نشدند و تعداد آنها به ۳۴۳ نفر رسید.

نجفی گفت: نیروهای انسانی در سال ۱۳۹۹ از شرکت هادیان شهر به نیروی خدماتی اداری شهر تغییر وضعیت پیدا کردند اما ساختار و پست سازمانی برای این نیروها تعریف نشد و هم‌اکنون ۸۴ نفر از خانه‌ها جدا شدند و ۱۶ نفر استعفا دادند و حالا ۶۶ محله بدون خانه است.

وی با بیان اینکه می‌دانیم این مشکل مربوط به دوره فعلی نیست، تصریح کرد: از معاونت منابع انسانی شهرداری تقاضا دارم که نسبت به تعیین تکلیف نیروهای انسانی اداره کل سلامت اقدام کند، چراکه این وضعیت منجر به تضعیف روحیه آنها شده است.

کد خبر 667815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.