ادینبرو؛ هوشمندترین شهر بریتانیا

پس از بررسی‌های انجام شده در زمینه بهره‌گیری از هوش مصنوعی، ادینبرو پایتخت اسکاتلند، به عنوان هوشمندترین شهر بریتانیا شناخته شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران بریتانیا طی یک تجزیه و تحلیل فراگیر از میزان بهره‌وری شهرهای سراسر قلمرو از هوش مصنوعی و در نظر گرفتن چند مؤلفه اصلی مرتبط با این فناوری شامل آگهی‌های شغلی، تعداد کمپانی‌های هوش مصنوعی در هر شهر و نرخ ارائه خدمات رسانه‌ای تکنولوژیک بر پایه این فناوری، ادینبرو را به عنوان هوشمندترین شهر قلمرو معرفی کردند. تا پیش از این کمبریج و آکسفورد به‌طور متوالی جایگاه هوشمندترین شهرهای بریتانیا را از حیث بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت زندگی شهری از آن خود می‌کرد، اما در سال ۲۰۲۳ ادینبرو با به‌کارگیری این فناوری، نه‌تنها برای ارتقای سطح زندگی شهروندان بلکه برای حفظ محیط زیست، رقبای خود را در سال جاری پشت سر گذاشت.

خدمات تکنولوژیک شبکه‌های اجتماعی

تعیین هوشمندترین شهر بریتانیایی از نظر بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت زندگی شهروندان و حفظ محیط زیست از جنبه‌های مختلف انجام شد. نتیجه تحقیقات نشان داد که ادینبرو در تمام موارد نام‌برده بیشترین بهره را از هوش مصنوعی گرفته و جالب این‌که به تسهیل عملکرد در بخش‌های فناور-محور و نهادهای غیرمبتنی بر فناوری کمک زیادی کرده است.

ادینبرو؛ هوشمندترین شهر بریتانیا

علاوه بر این، محققان ادعا کردند که دانشگاه‌های ادینبرو نیز به‌طور گسترده در حال بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهبود عملیات آموزشی خود هستند که دولت بریتانیا از تخصیص بودجه‌ای به عنوان پاداش به ارزش چند میلیون پوند برای انجام تحقیقات علمی در دانشگاه‌های مختلف نظیر دانشگاه ادینبرو، هریوت-وات و دانشگاه نیپر خبر داده است.

مراکز فناوری کمبریج و آکسفورد نیز، که‌تاکنون اغلب به عنوان هوشمندترین شهرهای بریتانیا شناخته می‌شد، به‌ترتیب جایگاه‌های دوم و سوم شهرهای بریتانیایی را در زمینه میزان بهره‌گیری از هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت زندگی مردم، حفظ محیط زیست و بهبود عملکرد دانشگاه‌ها از آن خود کرد و جالب این‌که، نیوری در ایرلند شمالی که در سال ۲۰۲۲ به عنوان ضعیف‌ترین شهر بریتانیا در این زمینه شناخته شد، در سال ۲۰۲۳ از جایگاه هفتادوچهارم سال گذشته به جایگاه بیست‌وپنجم لیست صعود کرد.

کد خبر 667812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.