دومین شهر استان گیلان به بالابر آتش‌نشانی مجهز می‌شود

شهردار رودسر گفت: به منظور انجام عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان‌های بلندمرتبه، یک دستگاه بالابر ۲۲ متری برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خریداری می‌شود و تا شهریورماه امسال، رودسر پس از رشت دومین شهر استان گیلان خواهد بود که به بالابر آتش‌نشانی مجهز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به منظور اطفای حریق و نجات جان افراد گرفتار در ساختمان‌های بلندمرتبه، به‌کارگیری خودروهای نردبان آتش‌نشانی ضروری است تا آتش‌نشانان بتوانند به‌سادگی در بالاترین نقاط ساختمان‌ها، آتش‌سوزی را مهار و به شهروندان امدادرسانی کنند. طی سال‌های اخیر و با افزایش جمعیت و گسترش شهرنشینی، تمایل سرمایه‌گذاران به انبوه‌سازی و احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در شهرهای استان گیلان افزایش چشمگیری داشته است، اما تنها شهر رشت به عنوان مرکز استان گیلان دارای خودروی نردبان آتش‌نشانی بوده است و سایر شهرهای استان، از داشتن این تجهیزات محروم هستند، این موضوع زنگ خطری جدی در زمان اطفای حریق و امدادرسانی به شهروندان در ساختمان‌های چند طبقه محسوب می‌شود.

هزینه تأمین بعضی تجهیزات آتش‌نشانی از جمله خودروی نردبان و بالابر برای شهرداری‌ها سنگین و خرید این تجهیزات آتش‌نشانی نیازمند مساعدت دولت با شهرداری‌ها است، بیشتر این تجهیزات ایمنی باید از دیگر کشورها وارد شود و تهیه آن به دلیل تأمین نشدن اعتبار لازم سال‌ها به تعویق می‌افتد در حالی که ممکن است طی این مدت حوادث بزرگی رخ دهد و جان افراد زیادی به خطر بیفتد. مدیریت شهری رودسر، یکی از شهرهای پرجمعیت استان گیلان عزم خود را جزم کرد و با بودجه شهرداری و کمک پیمانکار بخشی خصوصی بالابر آتش‌نشانی را خریداری و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی این شهر را هرچه سریع‌تر تجهیز کند.

سازمان آتش‌نشانی رودسر به بالابر ۲۲ متری مجهز می‌شود

مازیار صفایی، شهردار رودسر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به دلیل رشد جمعیت و رونق ساخت‌وساز، احداث ساختمان‌های بلندمرتبه در نقاط مختلف شهر رودسر افزایش داشته است و در صورت آتش‌سوزی در طبقات بالا، اطفای حریق و نجات افراد گرفتار برای آتش‌نشانان شهر امکان‌پذیر نخواهد بود؛ بنابراین سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر باید به بالابر آتش‌نشانی مجهز شود.

وی افزود: طی سال‌های گذشته در حوادث آتش‌سوزی و امداد و نجات در ساختمان بلندمرتبه نیاز به نردبان و بالابر آتش‌نشانی در شهر رودسر به شدت احساس شده است.

شهردار رودسر خاطرنشان کرد: به منظور انجام عملیات اطفای حریق و امداد و نجات در ساختمان بلندمرتبه، یک دستگاه بالابر ۲۲ متری برای تجهیز سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری، خریداری می‌شود.

صفایی تصریح کرد: مناقصه عمومی به منظور خرید بالابر ۲۲ متری آتش‌نشانی با پیش‌بینی اعتباری حدود ۴۰ میلیارد ریال از منابع داخلی شهرداری، برگزار و پیمانکار انتخاب شده است و تا شهریورماه امسال، رودسر پس از رشت به عنوان دومین شهر در استان گیلان به بالابر آتش‌نشانی مجهز خواهد شد.

وی اضافه کرد: یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی شهرداری رودسر بازسازی و اوورهال شده است و بالابر پس از خریداری روی خودرو نصب خواهد شد تا در عملیات‌های اطفای حریق و امداد و نجات مورد استفاده قرار گیرد.

شهردار رودسر گفت: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری با ۳۲ نیروی انسانی، چهار خودروی سنگین اطفای حریق و سه خودروی سبک در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

به گزارش ایمنا، رودسر در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 667787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.