صدرنشینی ایران در پایان روز نخست شمشیربازی قهرمانی آسیا

کاروان شمشیربازی ایران پس از اتمام روز نخست مسابقات قهرمانی آسیا با کسب یک مدال طلا و یک مدال برنز در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسابقات شمشیربازی قهرمانی ۲۰۲۳ آسیا از امروز _شنبه بیست‌وهفتم خردادماه_ به‌صورت رسمی در هر سه اسلحه سابر، فلوره و اپه مردان و بانوان در ووشی چین آغاز شد. گفتنی است روز نخست این رقابت‌ها به برگزاری دیدارهای اسلحه سابر مردان و اپه بانوان اختصاص داشت. در بخش اپه بانوان ایران نماینده‌ای نداشت اما در بخش اسلحه سابر مردان ایران با چهار نماینده شرکت کرد و موفق به کسب یک مدال طلا و یک برنز شد.

مدال طلا این بخش از مسابقات از آن علی پاکدامن شد. پاکدامن در حالی با غلبه بر یک حریف کره‌ای عنوان قهرمانی را از آن خود کرد که کره‌ای‌ها سال‌ها این عنوان و جایگاه را در اختیار داشتند. آخرین قهرمانی ایرانی‌ها در این بخش مربوط به مسابقات سال ۲۰۰۱ می‌شود، زمانی که پیمان فخری این عنوان را از آن خود کرد.

محمد رهبری دیگر مدال‌آور ایران در بخش اسلحه سابر مردان مسابقات قهرمانی آسیا بود. وی همراه با نماینده هنگ‌کنگ صاحب مدال برنز مشترک شد. در بخش اسلحه اپه بانوان که با حضور ۶۰ بازیکن برگزار شد نیز نمایندگانی از هنگ کنگ و کره جنوبی در رده‌های اول و دوم قرار گرفتند. در این اسلحه مدال برنز مشترک در اختیار نمایندگان چین و کره جنوبی قرار گرفت.

بدین ترتیب روز نخست مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا در حالی به پایان رسید که کره‌ای‌ها بیشترین سهم را در مدال‌های توزیعی داشتند؛ با این حال در جدول رده‌بندی مدالی کشورها، ایران در جایگاه نخست قرار دارد. کشورهای هنگ کنگ، کره‌جنوبی و چینِ میزبان در جایگاه‌های بعدی قرار دارند. لازم به‌ذکر است مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا روز یک‌شنبه با برگزاری دیدارهای انفرادی اپه مردان و فلوره بانوان پیگیری می‌شود و ایران در بخش اپه مردان چهار نماینده دارد.

کد خبر 667759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.