اجرای طرح‌های ویژه مقابله با مالخران / صنوف خریدار اموال دست دوم، شناسنامه‌دار می‌شوند

رئیس پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از اجرای طرح‌های ویژه مقابله با مالخران خبر داد و گفت: صنوف خریدار اموال دست دوم، شناسنامه‌دار می‌شوند.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از جرایمی که امروز به دغدغه‌ای برای مردم و مسئولان تبدیل شده، جرم سرقت است و به همین منظور از سال گذشته با تدابیر فرمانده کل انتظامی کشور، طرح‌های ضربتی مبارزه با سارقان به ویژه مقابله با باندهای سرقت به صورت خاص و هدفمند در دستور کار قرار دارد.

وی سه عنصر سارق، اموال مسروقه و مالخر را به عنوان مثلث شوم جرم سرقت برشمرد و افزود: مالخران مهمترین عامل ترغیب سارقان برای ارتکاب سرقت هستند؛ چراکه اگر سارق جایی را برای فروش اموال مسروقه نداشته باشد، دست به سرقت نمی‌زند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با بیان اینکه معامله اموال مسروقه تحت هر عنوانی جرم و برای این جرم مجازات سنگینی پیش‌بینی شده است، گفت: پلمب واحد صنفی، لغو پروانه کسب و در صورت تکرار، قرار گرفتن در لیست سیاه مجرمان از جمله تدابیری است که پلیس آگاهی برای برخورد با مالخران در دستور کار قرار داده است.

وی از اجرای طرح‌های ویژه و ضربتی به منظور برخورد قاطع مالخران خبر و ادامه داد: طرح شناسنامه‌دار کردن صنوف خریدار اموال دست دوم در دستور کار قرار گرفته است و متصدیان این واحدها باید در صورت خرید اموال دست دوم، مشخصات کامل فروشنده و اموال خریداری شده را در دفتری مخصوص ثبت کنند و اگر اموال مسروقه‌ای در واحد صنفی آنها کشف شود، هیچ توجیهی از آنها قابل قبول نیست و به عنوان مالخر اموال مسروقه دستگیر می‌شوند.

سرهنگ ترکیان با تاکید بر اینکه اوراق کردن خودرو بدون مجوز قانونی ممنوع است و پلیس با افرادی که اقدام به این کار کنند برخورد خواهد کرد، خاطرنشان کرد: واحدهای صنفی از خرید اموالی که احتمال سرقتی بودن آن را می‌دهند، خودداری کنند و در صورت مواجه با افرادی که قصد فروش اموال مشکوک به سرقتی را دارند، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 667725

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.