طرح کمربندی ۱۵ خرداد شهرکرد اولویت مدیریت شهری است

رئیس شورای اسلامی شهرکرد گفت: تعیین تکلیف و اجرای ادامه طرح کمربندی ۱۵ خرداد یکی از اولویت‌های مدیریت‌شهری شهرکرد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مصطفی حیدری امروز _شنبه بیست‌وهفتم خردادماه_ در جلسه جلب توافق مالکان اراضی شهرکیان برای آزادسازی اراضی واقع در مسیر باقیمانده کمربندی کمربندی ۱۵ خرداد (جنوب و جنوب‌شرقی شهرکرد) با بیان اینکه حریم لازم برای کمربندی جنوب شهرکرد قرار داده شده است، اظهار کرد: به اعتماد مالکان اراضی، موافقت راه و شهرسازی نیز دریافت و موقعیتی ایجاد شده است تا شهرکرد توسعه یابد و روی اراضی ارزش افزوده خواهد بود پس باید از این ظرفیت ایجاد کمال استفاده را کرد.

وی اضافه کرد: با اجرای این طرح و بازگشایی کمربندی جنوب شهرکرد، مدت زمان سفر کم می‌شود و شرایط عبور و مرور تسهیل و ترافیک و تصادفات کاهش پیدا می‌کند.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: اجرای این طرح، حفظ زیرساخت‌های شهری و همچنین ارزش افزوده برای زمین‌های شهرکیان را به‌دنبال دارد.

وی تصریح کرد: در اجرای این طرح، مد نظر گرفتن تمام حق و حقوق مالکان زمین‌های کشاورزی اولویت دارد و تاکنون بیش از ۳۰ جلسه با مالکان زمین‌های کشاورزی برگزار شده است.

حیدری ادامه داد: با همکاری مالکان و مسئولان شهرکیان ادامه این طرح در مرکز استان اجرا و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی اظهار کرد: افزایش جمعیت و میزان تولید وسایل نقلیه موتوری از یک سو و رشد روزافزون استفاده از وسایل نقلیه شخصی از سوی دیگر، موجب تراکم ترافیک و مشکلات فراوانی در سطح معابر شبکه‌های شهری شده است به‌ویژه اینکه بسیاری از این معابر متناسب با میزان خودروهایی که از آنها تردد می‌کنند، طراحی نشده است.

رئیس شورای اسلامی شهرکرد تاکید کرد: در چنین شرایطی مدیریت ترافیک شهری در کنترل و استفاده بهینه از وضع موجود نقش مهمی ایفا می‌کند، هدف اصلی بررسی راهکارهای مدیریت ترافیک بر جریان ترافیک در شبکه‌های درون شهری بوده است.

به گزارش ایمنا، این جلسه با حضور اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران شهرکرد و شهرکیان، فرماندار شهرستان شهرکرد، معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، مدیرکل راه و شهرسازی استان چهارمحال‌وبختیاری و مالکان اراضی در مسیر طرح در سالن جلسات شهرداری شهرکیان برگزار شد.

کد خبر 667690

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.