پیاده‌سازی شیوه جدید تخصیص اعتبار در شهرداری تبریز

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز گفت: با آسیب‌شناسی فرایند گذشته و اصلاح ساختاری که از سوی شهردار تبریز ابلاغ شد، فرایند تخصیص اعتبار شهرداری عمدتاً براساس محورهای پیش‌بینی هزینه‌های جاری و عمرانی، تصویب تخصیص اعتبار در صورت عملکرد بالای هشتاد درصد و ارائه اسناد هزینه‌کرد عمرانی انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، مهدی عبداللهی درباره تغییر شیوه تخصیص اعتبارات در شهرداری تبریز، اظهار کرد: با تصویب شورای اسلامی شهر تبریز و ابلاغ شهردار تبریز مبنی بر اصلاح ساختاری سازمانی، اعتبارات و جانمایی در اداره کل برنامه و بودجه، شیوه جدید تخصیص اعتبار شهرداری تبریز پیاده‌سازی شد.

وی افزود: تخصیص بهینه و جلوگیری از استهلاک منابع، ارزیابی و نظارت مستمر بر تزریق منابع به پروژه‌های اجرایی، به‌روزرسانی هزینه‌کردها و اسناد مالی مبتنی بر عملکرد هدفمند در دستور کار مناطق ده‌گانه، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه شهرداری تبریز قرار گرفت.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: طی سال‌های قبل تخصیص اعتبار به دلیل ناپایداری منابع درآمدی و هزینه‌کرد بر تخصیص اعتبار اولویت دارد و تلاش برای همگونی هزینه‌کرد با تخصیص اعتبار وجود داشت، آنچه باید در راستای تخصیص اعتبار برای اولویت‌بندی اقدامات شهرداری حادث می‌شد به صورت کامل تحقق نمی‌یافت.

عبداللهی تصریح کرد: با آسیب‌شناسی فرایند گذشته و اصلاح ساختاری که از سوی شهردار تبریز ابلاغ شد، فرایند تخصیص اعتبار شهرداری تبریز عمدتاً براساس محورهای پیش‌بینی دقیق هزینه‌های جاری و عمرانی، تصویب تخصیص اعتبار در صورت عملکرد بالای هشتاد، ارائه اسناد هزینه کرد عمرانی اولویت‌دار فارغ از سقف منابع درآمدی و تشکیل کمیته‌های تخصیص اعتبار در مناطق و سازمان‌ها پیاده‌سازی شد.

وی گفت: پی‌ریزی این شیوه جدید تخصیص اعتبار بر اساس ایجاد ساختارهایی است که شورای اسلامی شهر تبریز و شهردار تبریز با هدف پایدارسازی منابع درآمدی از جمله در قالب صندوق ذخیره سرمایه‌گذاری و افزایش سهم درآمدهای پایدار در سال قبل در دستور قرار داده است.

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تبریز افزود: در حال حاضر امکان این تغییرات بنیادی در سازوکار اجرایی و عملیاتی برای استفاده حداکثری از منابع درآمدی شهرداری و متقابلاً کسب رضایت‌مندی شهروندان را فراهم ساخته است.

کد خبر 667686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.