تقویت حوزه فرهنگی باید از مدارس آغاز شود

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه تقویت حوزه فرهنگی باید از مدارس انجام شود، گفت: مدارس می‌توانند در تربیت دانش‌آموزان صبور نقش داشته باشند که لازمه آن ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت معلمان است.

به گزارش ایمنا، اکبر کاووسی امید امروز _شنبه بیست‌وهفتم خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه همدان در بحث و رفع مباحث قضائی با روش‌های تربیتی و فرهنگی در کشور پیشرو است، اظهار کرد: رویکردها در نگاه به فرهنگ به واگرایی فرهنگی می‌انجامد و در عمل خروجی اقدامات فرهنگی امکان‌پذیر نیست.

وی افزود: تقویت حوزه فرهنگی را باید از مدارس آغاز کرد، چراکه مدارس می‌توانند در تربیت دانش‌آموزان صبور نقش داشته باشند که لازمه آن ایجاد شرایط مناسب برای فعالیت معلمان است، زیرا می‌توانند صبر را تمرین و دانش آموزان صبور را تربیت می‌کنند.

رئیس کمیسیون بودجه شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه یکی از آسیب‌های اجتماعی و جرایمی که در جامعه رخ می‌دهد، خشم و کنترل نداشتن است، گفت: تغذیه در کنترل خشم بسیار مؤثر است و باید فرهنگ مصرف تغذیه سالم را ترویج دهیم.

وی در خصوص اینکه شورای اسلامی شهر در طب سینوی سیاست‌گذاری داشته است، ادامه داد: انتظار می‌رود بتوانیم تغذیه سالم را همگانی کرده و آن را برای به دغدغه تبدیل کنیم.

کاوسی‌امید با بیان اینکه استفاده از فضاهای تبلیغ شهری سریع‌ترین حالات برای ترویج فرهنگ ناب اسلامی در حوزه ترویج صبر است، تصریح کرد: در حال حاضر فضای فیزیکی مورد نظر در اختیار شهرداری است که باید از آن به‌نحو درستی استفاده کنیم.

پایبندی به قسط و عدل بزرگترین هدف انبیا (ع) است

مهدی حیدری، رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه ضرورت پایبندی به عدالت و قسط را بزرگترین هدف بعثت انبیا (ع) برشمرد و گفت: در بسیاری از مواقع در امر عدل و عدالت دچار سو برداشت و سو تفسیر هستیم.

وی افزود: بر اساس قانون روابط بین دستگاه اجرایی و دستگاه‌های نظارتی و قضائی تعریف شده است و ارتباطات خارج از چارچوب این دو دستگاه بی‌عدالتی و فساد را به همراه خواهد داشت.

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: رعایت قانون و عدالت به مساوات بین مسئولان و مردم در دادگاه قضائی افتخاری برای ما است، چراکه در برخورد با جرایم و تخلفات نباید تفاوتی بین مردم و مسئولان باشد.

حوزه فرهنگی از مباحث وظایف ذاتی شهرداری است

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با اشاره به اهمیت و جایگاه حفظ کرامت انسانی، ادامه داد: حوزه فرهنگی یکی از مباحث و وظایف ذاتی شهرداری‌ها است که باید به آن پرداخته شود.

وی با بیان اینکه جرایم در حوزه‌ها و زمینه‌های مختلف رخ می‌دهد، اظهار کرد: مدعی‌العموم به عنوان مدعی جامعه وظایفی دارد.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به اینکه روش و نوع جرایم با توجه به وضعیت علمی و فضای مجازی امروز تغییر کرده است، گفت: لازم است بازنگری دقیقی در زمینه مسائل قضائی انجام شود.

کد خبر 667650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.