تنها ۳۰ درصد منابع آب در استان تهران صرف شرب می‌شود

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه تنها ۳۰ درصد منابع آب در استان تهران صرف شرب می‌شود، گفت: اگر در حوزه کشاورزی صرفه‌جویی شود بسیار راهگشا خواهد بود و در شرایط فعلی به مردم پایتخت کمک می‌ کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تهران، مهدی پیرهادی با اشاره به مشکل کم‌آبی در تهران، اظهار کرد: در چند سال اخیر کم‌آبی به موضوع چالش برانگیز کشور و تهران تبدیل شده و میزان بارندگی‌ها کاهش قابل توجهی داشته است.

وی با تأکید بر اینکه کاهش بارندگی زنگ خطر و هشدار برای مدیران و شهروندان بوده است، افزود: با توجه به اینکه کم‌آبی منجر به توسعه بیابان‌ها، فرونشست زمین، ایجاد گرد و غبار و تهدید سلامتی مردم می‌شود و به نوعی زنجیره‌ای از مسائل شکل می‌گیرد، باید کم‌آبی به صورت ریشه‌ای بررسی و حل شود.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با تأکید بر نقش وزارت جهاد کشاورزی در مدیریت مصرف آب، خاطرنشان کرد: هوشمندسازی اقدامات در حوزه کشاورزی باید سرعت بیشتری بگیرد؛ استان تهران از گیاهان و تولیدات آب بر استفاده می‌کند و بهره‌گیری از روش غرقابی را همچنان در تهران شاهد هستیم به طوری که ۶۰ درصد از آب استان در حوزه کشاورزی مصرف می‌شود.

پیرهادی با بیان اینکه کمتر از ۳۰ درصد آب در استان صرف شرب می‌شود، گفت: اگر در حوزه کشاورزی صرفه جویی شود بسیار راهگشا خواهد بود و به مردم پایتخت کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به جمعیت‌پذیری شهر تهران گفت: باید ببینیم که تهران برای چه جمعیتی تعریف شده است؛ اگر جمعیت استان تهران با ۲۰ میلیون نفر به ۴۰ میلیون نفر برسد، این پرسش مطرح می‌شود که آیا ظرفیت این میزان جمعیت را دارد؟

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با اعلام اینکه پایتخت ۱۲ میلیون نفر جمعیت روزانه دارد و باید دید که توان و کشش جمعیت بیشتر را خواهد داشت یا خیر؟، گفت: ما در آب، انرژی، حمل‌ونقل و آلودگی هوا با چالش روبه‌رو هستیم و این نشان می‌دهد که تهران بیش از این ظرفیت ندارد یا باید ظرفیت جدیدی ایجاد کنیم تا بتواند پاسخگوی جمعیت باشد، در غیر این صورت برای جمعیت پذیری تهران فکر کنیم.

کد خبر 667645

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.