مسئولان برای تحکیم بنیان خانواده گام‌های جدی‌تری بردارند

رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: مسئولان باید با ارائه راهکارها و تدوین برنامه‌های مناسب در راستای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج گام‌های جدی‌تری بردارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمود مسگریان امروز _شنبه بیست‌وهفتم خردادماه_ در جلسه علنی شورای اسلامی شهر همدان که با حضور معاون قضائی رئیس دادگستری و معاون توسعه حل اختلاف استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: حوزه اجتماعی خانواده که در بعضی از مسائل مورد آسیب قرار گرفته، رکن اصلی اجتماعی کشور را مورد هجمه قرار داده است.

وی با بیان اینکه با بروز مشکلات اجتماعی وظایف ما مضاعف شده است، افزود: مسئولان باید با ارائه راهکارها و تدوین برنامه‌های مناسب در راستای تحکیم بنیان خانواده و ازدواج گام‌های جدی‌تری بردارند.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به حضور معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان در صحن شورا گفت: این جلسه در راستای رفع مسائل اجتماعی سطح شهر و تبادل نظر در رسیدن به راهکاری مناسب است.

وی با بیان اینکه لازم است تفاهم نامه همکاری با حوزه قضائی استان در راستای ایجاد هیئت‌های صلح منعقد شود، تصریح کرد: شهرداری می‌تواند توافقنامه‌های فرهنگی با دادگستری استان برای استفاده از امکانات و فضاهای شهری را منعقد کند.

نقش فرهنگی و اجتماعی شهرداری تقویت شود

علی رضایی، رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه یکی از مطالبات شورا از شهرداری را تقویت نقش فرهنگی و اجتماعی شهرداری برشمرد و گفت: معتقد هستیم همانگونه که به امور خدمات شهری و عمرانی پرداخته می‌شود، باید به حوزه فرهنگی اجتماعی در شهرداری نیز توجه ویژه شود.

وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی اجتماعی تصریح کرد: جامعه به ویژه شهرهای بزرگ با آسیب‌های اجتماعی مواجه است که روند فزاینده ای را در پیش گرفته و باید در این خصوص چاره‌اندیشی جدی شود.

عضو شورای اسلامی شهر همدان اضافه کرد: برای تقویت نقش اجتماعی شهرداری باید ساختار فرهنگی اجتماعی در مناطق تقویت شود و مناطق با محیط اجتماعی خود تعامل و ارتباط سازنده‌ای ایجاد کند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های غنی و ارزشمند اجتماعی فرهنگی در مناطق و محلات در حوزه فرهنگ‌سازی وجود دارد، اظهار کرد: مساجد نقش برجسته‌ای در فرهنگ سازی دارد و می‌تواند در تقویت حوزه فرهنگی اجتماعی اثرگذار باشد.

رضایی با اشاره به تربیت شهروند تاب‌آور خاطرنشان کرد: تحولات پرشتاب جامعه بر شهر همدان هم تأثیر گذاشته است و بر این اساس تربیت شهروندان تاب‌آور یکی از اقدامات ضروری است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

کد خبر 667643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.