رویکرد لیدز برای بهبود کیفیت هوا

تغییر رفتارهای سفر از طریق تبدیل خودروهای معمولی به وسایل نقلیه الکتریکی و ارتقای بزرگراه‌های حمل‌ونقل، مهم‌ترین رویکردهای لیدز انگلستان برای بهبود کیفیت هوا خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شیوع بیماری کووید -۱۹ و اعمال اقدامات سختگیرانه برای تردد، کاهش قابل‌توجه انتشار کربن را در اغلب شهرهای جهان به دنبال داشت که البته عادی شدن شرایط، به بازگشت نرخ آلودگی هوا به سطح معمول آن در دوران ماقبل کرونا در بسیاری از شهرها منجر شد. لیدز از معدود شهرهای جهان به‌شمار می‌رود که نرخ انتشار گازهای گلخانه‌ای تاکنون به سطح آن در دوران قبل از ظهور ویروس کرونا نرسیده است که علت این امر را می‌توان نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه مدیران برای بهبود کیفیت هوا دانست.

در این راستا، اعضای شورای شهر همواره کوشیده‌اند تدابیری را برای ایجاد تغییر رفتارهای تردد در میان شهروندان به‌وجود بیاورند و هر چه بیشتر آن‌ها را به عبورومرور از طریق خودروهای الکتریکی سوق دهند. البته با وجود تمام تلاش‌ها و اعمال اقدامات کارآمدی که در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای در لیدز انجام شده است، همچنان نرخ مرگ‌ومیر ناشی از آلودگی هوا در این شهر به ازای هر هزار مرگ به ۵۴ مورد می‌رسد.

رویکرد لیدز برای بهبود کیفیت هوا

رویکرد هوشمند لیدز برای بهبود کیفیت هوا

اعضای شورای شهر لیدز در سال ۲۰۲۱ اهداف جدیدی را برای بهبود کیفیت هوا و تسریع پیاده‌سازی اقدامات نظیر کاهش انتشار گازهای آلاینده ناشی از حمل‌ونقل، منازل مسکونی، صنایع و کارخانه‌ها و در نهایت، کشاورزی تصویب کردند و استراتژی‌هایی برای تحقق آن‌ها ارائه دادند.

جالب است بدانید که حدود شش سال پیش از اعمال چنین اقداماتی، لیدز یکی از شهرهای پیشروی بریتانیا در توسعه مناطق کم‌کربن بود که توانست سطح انتشار گازهای آلاینده را در مناطق مورد نظر به‌طور قابل‌توجهی کاهش دهد. این اقدام تأمین هشت میلیون پوندی حمایت مالی از سوی دولت بریتانیا به کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ را به دنبال داشت و به جایگزینی تعداد بسیاری از خودروهای موتوری با وسایل نقلیه الکتریکی طی تنها چهار سال منجر شد که همین امر به سهم خود بهبود قابل‌توجه کیفیت هوا را به دنبال داشت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی سال ۲۰۲۱، سطح انتشار گازهای گلخانه‌ای تنها در بعضی از مناطق لیدز بالاتر از سطح مجاز بود و جالب این‌که اغلب این محله‌ها، ساختمان‌های مسکونی را در بر می‌گرفت که به دنبال آن، سلامت شهروندان تضعیف چشمگیری را تجربه کرد. اقدام به‌موقع مدیران شهر برای کاهش آلودگی هوای این مناطق از طریق بهبود رفتارهای تردد از طریق تشویق مردم به اتخاذ عبور و مرور سبز نتایج شگفت‌انگیزی را تا سال ۲۰۲۲ به جا گذاشت، به طوری که مدیران از تداوم اجرای رویکردهای خود در این زمینه برای بهبود هرچه بیشتر کیفیت هوا خبر دادند.

کد خبر 667642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.