تخلیه و بارگیری ۱۲ میلیون تن کالا در فروردین ۱۴۰۲

عملکرد یک ماهه بنادر کشور در فروردین امسال نشان می‌دهد، در بنادر کشور سه میلیون مسافر جابجا، ۱۲ میلیون تن کالا در بنادر تجاری کشور تخلیه و بارگیری و ۱۷۲ هزار کانتینر بیست فوتی TEU جابه‌جا شده است.

به گزارش ایمنا، معاونت برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: تخلیه و بارگیری بنادر تجاری کشور در یک ماهه سال ۱۴۰۲، به میزان ۱۲ میلیون تن بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۳ میلیون تن یعنی حدود هشت درصد کاهش داشته است، و با بررسی روند ۱۰ ساله تخلیه و بارگیری بنادر تجاری مشخص می‌شود که بیشترین میزان تخلیه و بارگیری بنادر تجاری در یک ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۱۳ میلیون تن ثبت شده است.

این گزارش در خصوص عملیات کانتینری بنادر در یک ماهه سال ۱۴۰۲ حاکی از عملیات کانتینری به میزان ۱۷۲ هزار TEU است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۱۷۷ هزار TEU) ۳ درصد کاهش داشته است و بررسی روند ۱۰ ساله عملیات کانتینری بنادر نشان می‌دهد که بیشترین میزان عملیات کانتینری بنادر در یک ماهه سال ۱۳۹۶ و به میزان ۲۵۶ هزار TEU ثبت شده است.

بر اساس این گزارش، تعداد مسافر ورودی و خروجی از بنادر در فروردین ماه سال ۱۴۰۲، به میزان ۳ میلیون نفر بوده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون نفر) تغییری نداشته است.

کد خبر 667593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.