غیبت تیم ملی امید ایران در مسابقات قهرمانی آسیا با تصمیم فدراسیون کشتی

فدراسیون کشتی کشورمان با بیان اینکه مسابقات قهرمانی آسیا سطح پائینی دارد به تیم‌های ملی فرنگی و آزاد زیر ۲۳سال اجازه حضور در این تورنمنت را نداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اتفاقی عجیب و تکراری، در شرایطی که رقابت‌های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا در شهر بیشکک قرقیزستان در حال برگزاری است، تیم‌های ملی ایران در این مسابقات غیبت دارند. گفتنی است فدراسیون کشتی با این توجیه که حضور در مسابقات قهرمانی زیر ۲۳ سال آسیا دستاوردی برای ایران نخواهد داشت، فرصت کسب مدال را از برخی کشتی‌گیران جویای نام گرفت.

آن‌هم درحالی‌که رسیدن به مدال آسیایی در هر رده‌سنی می‌تواند نقش تاثیرگذاری در آینده یک کشتی‌گیر داشته باشد. ضمن اینکه برخلاف سه رده‌سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان، غیبت در مسابقات قهرمانی قاره، در رده سنی امید محدودیت‌هایی را برای حضور در مسابقات جهانی به وجود نمی‌آورد و با این وجود باز هم شاهد کج‌سلیقگی مسئولان فدراسیون کشتی بودیم.

سال گذشته نیز فدراسیون کشتی تصمیم گرفته بود تیم‌های آزاد و فرنگی زیر ۲۳ سال ایران در مسابقات قهرمانی آسیا شرکت نکنند و امسال نیز مدیران فدراسیون برنامه‌ای برای اعزام تیم به مسابقات امیدهای آسیا نداشتند چرا که اعتقاد دارند سطح کمی و کیفی این مسابقات پائین است و به‌جای آن کشتی‌گیران رده سنی امید در جام‌های بین‌المللی محک خواهند خورد.

کد خبر 667592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.