کاشت ۲۰۰ هزار بوته گل فصل در محورهای چهارباغ و میدان امام (ره) + فیلم

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان از تغییر پوشش گیاهی منطقه و تکمیل کاشت ۲۰۰ هزار کوزه گل در میدان امام (ره) و چهارباغ عباسی خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمد باقر کلاهدوزان با بیان اینکه در فصل گرما پوشش گل و گیاه نیز باید تغییر کند، اظهار کرد: به‌منظور حفظ فضای سبز، تنوع و مقاومت برخی گونه‌های گیاهی در مقابل گرما پوشش گیاهی باغچه‌های گل فصل میدان امام (ره) و چهارباغ عباسی متناسب با فصل تابستان تغییر کرد.

وی افزود: ۲۰۰ هزار کوزه گل با اعتباری بالغ ۲۰ میلیارد ریال ویژه فصل بهار و تابستان خریداری و کاشته شد..

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان با بیان اینکه هرس ویژه درختان در تمام میادین و چهارراه‌ها، گل‌کاری و ساماندهی فضای سبز جز برنامه کاری این منطقه بوده و در طول سال حداقل دو نوبت تغییر می‌کند، تصریح کرد: با آغاز گل‌کاری بهاره در منطقه سه تاکنون در محورهای چهارباغ عباسی، میدان امام (ره)، میادین و چهارراه‌ها و پارک‌های سطح منطقه انواع گل کاشته شده و عملیات گل‌کاری همچنان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: گونه گیاهی متناسب با فصل گرما در اصفهان گل‌های آفتاب دوست و سازگار با کم‌آبی همچون آهار، جعفری، رعنا زیبای یک ساله و دو ساله، پریوش، استئوسپرموم، ناز آفتابی، دکمه‌ای، ابری، شمعدانی، سلوی، شاه‌پسند خزنده است.

کلاهدوزان با بیان اینکه گل‌کاری یکی از اقدامات مهم در راستای بهبود وضعیت سیما و منظر شهری است، اضافه کرد: علاوه بر محور مرکزی شهر اصفهان گل‌کاری در پارک مشتاق، پارک شهید رجایی، چهار راه صغیر، خیابان کمال نیز تکمیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به وزش بادهای شدید در چند روز اخیر عملیات هرس دستک‌های شکسته و خطر آفرین با تجهیزاتی از قبیل جرثقیل و اره موتوری انجام گرفت؛ عملیات حذف شاخه‌های خشک و درختان آلوده و موارد اعلامی از مرکز پیام ۱۳۷ نیز با هماهنگی سازمان پارک‌ها و فضای سبز در حال انجام است.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان اظهار کرد: از ابتدای فصل بهار سم‌پاشی درختان، هرس درختان خطر آفرین، همچنین رنگ‌آمیزی المان‌ها و ساماندهی پیاده روها انجام شده است.

کد خبر 667570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.