جزئیات آخرین پیش‌بینی هواشناسی ایران / افزایش نسبی دما در بیشتر مناطق کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا، وضعیت هوای کشور را تشریح کرد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: طی پنج روز آینده در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام همراه با افزایش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود و امروز در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، در شمال آذربایجان غربی، شمال و شرق آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات البرز، کرمان و سیستان و بلوچستان، رشد ابر و بارش پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت، انتظار می‌رود.

وی افزود: روز یکشنبه در شمال استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و جنوب سیستان و بلوچستان، روز دوشنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل به ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، رگبار، رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه روز سه‌شنبه در سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، بارش پراکنده و گاهی وزش باد رخ خواهد داد، تصریح کرد: در پنج روز آینده، بعضی نقاط شرق، جنوب غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات میزبان وزش باد شدید و گاهی گرد و خاک خواهند بود. امروز دریای خزر و تا روز یکشنبه، خلیج فارس، غرب تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج و متلاطم است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و غبار محلی، هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۷و کمینه ۲۳ است و در روز _یکشنبه بیست‌وهشتم خردادماه_ نیز صاف و غبار محلی، هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۳۸ و کمینه ۲۴ پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 667550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.