مهدی طارمی گران‌تر از کریستیانو رونالدو!

در بسته خبری ورزش این هفته‌ ایران و جهان،‌خبرهای مختلفی وجود دارد که خواندش خالی از لطف نیست‌.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مطابق هفته‌های گذشته، مهم‌ترین خبرهای ورزشی جهان در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

* مجله فرانس فوتبال اعلام کرد مراسم اهدای توپ طلای ۲۰۲۳ روز دوشنبه سی‌ام اکتبر (هشتم آبان) در تئاتر دو شاتل پاریس برگزار خواهد شد. در این مراسم، بهترین بازیکن مرد دنیا و همچنین برندگان سایر جوایز اعلام خواهد شد.

* به نقل از روابط عمومی باشگاه فولاد مبارکه سپاهان، با توجه به درخواست ژوزه مورایس، سرمربی تیم فوتبال سپاهان، پیگیری‌های هیأت مدیره و مدیرعامل باشگاه، توافقات انجام شده با مبادی مرتبط و همراهی سازنده شخص بازیکن، پیام نیازمند قرارداد خود را برای دو فصل با سپاهان امضا کرد.

* فدارسیون جهانی فوتبال (فیفا)، به طور رسمی جدیدترین رده‌بندی تیم‌های ملی فوتبال زنان جهان را اعلام کرد که بر این اساس تیم ملی زنان ایران با کسب ۱۴۰۹.۸۹ امتیاز و با صعودی ۶ پله‌ای در رده شصت‌ویکم جهان قرار گرفت. شاگردان مریم آزمون در این رده‌بندی بالاتر از تیم‌هایی همچون یونان، ترکیه و اروگوئه قرار دارند.

* با اعلام رسمی فدراسیون تنیس روی میز عمان، فاطمه کیوانی به عنوان مربی تیم ملی بانوان عمان انتخاب شد. قرارداد کیوانی با فدراسیون تنیس روی میز عمان به مدت یک سال می‌باشد و این مربی متعهد به افزایش تعداد بازیکنان عمان و بهبود شرایط تکنیکی بازیکنان عمانی می‌باشد.

* در آخرین بازی بیست و پنجمین دوره مسابقات هندبال جام باشگاه‌های آسیا در اصفهان، النجمه بحرین و الدحیل قطر که رقبای خود را در مراحل قبلی پشت سر گذاشته بودند، برای کسب عنوان قهرمانی قاره کهن در فینال به مصاف هم رفتند. درنهایت تیم النجمه بحرین با نتیجه ۳۱ بر ۳۰ الدحیل قطر را شکست داد و به عنوان قهرمانی دست پیدا کرد.

* فینال لیگ قهرمانان اروپا با رویایی اینتر میلان و منچسترسیتی در ورزشگاه استانبول برگزار شد و سیتیزن‌ها موفق شدند برای اولین بار و به عنوان چهارمین تیم انگلیسی لیگ قهرمانان اروپا را فتح کنند.

* مبارک الخیارین رئیس فدراسیون جهانی بیلیارد و اسنوکر و موسی النعیمی رئیس کنفدراسیون ورزش‌های بیلیاردی آسیا با دعوت رسمی فدراسیون بولینگ و بیلیارد جمهوری اسلامی ایران ضمن سفر به ایران، از مسابقات اسنوکر قهرمانی آسیا بازدید می‌کنند و جلسه هیأت رئیسه کنفدراسیون آسیا را تشکیل می‌دهند.

* باشگاه الهلال بعد از ناکامی در جذب مسی می‌خواهد نیمار را به ریاض بیاورد. پیشنهاد نجومی عربستان قراردادی ۳ ساله با دستمزد ۲۵۰ میلیون یورویی است.

* تیم دونفره قوی‌ترین مردان ایران متشکل از فرامرز رحمانی و محمدرضا تازه رو، به عنوان نایب قهرمانی مسابقات بین المللی روسیه دست یافت.

* تیم‌های دنور ناگتس و میامی هست در بازی پنجم فینال لیگ اتحادیه ملی بسکتبال آمریکا، NBA، در شهر دنور به مصاف هم رفتند که این دیدار با حساب ۹۴ بر ۸۹ به سود دنور به پایان رسید. دنور برای اولین در تاریخ باشگاه خود، قهرمان این رقابت‌ها شد تا به نوعی انتظار ۴۷ ساله آن‌ها پایان یابد.

* مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان در فصل گذشته لیگ پرتغال با پورتو خوش درخشید و جایزه آقای گلی لیگ برتر پرتغال را کسب کرد و ارزش خود را به ۲۰ میلیون یورو رساند. سایت «ترانفسر مارکت» به ارزش گذاری بازیکنان فوتبال می‌پردازد. این رسانه قیمت جدید کریستیانو رونالدو ستاره ۳۸ ساله النصر عربستان را اعلام کرد. بدین ترتیب رونالدو در ارزش گذاری‌ها از مهدی طارمی ستاره تیم ملی کشورمان و آقای گل لیگ پرتغال ارزان‌تر شد.

* وزیر ورزش و جوانان طی حکمی سرپرست جدید فدراسیون شطرنج را معرفی کرد. به این ترتیب شهرام عظیمی قرار است تا زمان برگزاری مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج به عنوان سرپرست این فدراسیون فعالیت کند.

* تیم ملی فوتبال کشورمان در اولین بازی خود در تورنمنت کافا مقابل افغانستان با هت تریک طارمی، به برتری ۶ بر یک دست یافت

* بر اساس اساسنامه فدراسیون کشتی که چند سال پیش به تأئید اتحادیه جهانی کشتی رسید، فدراسیون کشتی، تاریخ بیست‌ودوم تیرماه زمان برگزاری مجمع انتخابات فدراسیون را به این اتحادیه اعلام کرد و اتحادیه جهانی نیز با توجه به سر رسیدن موعد ۴ ساله ریاست فدراسیون، انجام این انتخابات در تاریخ مذکور را مورد تأئید قرار داد.

* مسابقات شمشیربازی قهرمانی آسیا از بیست‌وهفتم خرداد تا اول تیر ماه در چین برگزار می‌شود و ایران با ۱۳ شمشیرباز حضور خواهد داشت.

* باشگاه رئال مادرید با انتشار بیانیه‌ای رسماً از جذب جود بلینگام، ستاره انگلیسی دورتموند، خبر داد.

* سایت OnsidrAr عربستان اعلام کرد که سرخیو راموس با الاهلی به توافق رسید و قرارداد امضا کرد. به این ترتیب سرخیو راموس بعد از کریستیانو رونالدو و کریم بنزما سومین بازیکن از تیم رویایی رئال مادرید در دوران زیدان خواهد بود که راهی لیگ عربستان می‌شود.

* تراکتور، نساجی، سپاهان و پرسپولیس، چهار نماینده ایران در لیگ قهرمانان، با هماهنگی فدراسیون فوتبال مدارک خود را به ای‌اف‌سی ارسال کردند. گفتنی است استقلال نتوانست در موعد قبلی بدهی‌های خود را پرداخت کند و مجوز حرفه‌ای را در زمان تعیین شده بگیرد.

* با پیشنهاد پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و موافقت فدراسیون کشتی، ماگومد عیسی حاجی اف دارنده مدال نقره جهان از روسیه به عنوان مربی این تیم منصوب و حکم خود را از علیرضا دبیر رئیس فدراسیون دریافت نمود.

* تیم ملی فوتبال ایران در شرایطی امروز به مصاف قرقیزستان می‌رود که ملی پوشان پس از پیروزی در دیدار نخست خود در تورنمنت کافا، موفق شدند در رنکینگ فیفا یک پله صعود کنند.
برتری مقابل افغانستان باعث شد تا ۱.۱۵ امتیاز به جمع امتیازات شاگردان قلعه نویی اضافه شود و جمع نمره کلی به عدد ۱۵۵۴ رسید تا ایران بالاتر از لهستانی قرار بگیرد که ۱۵۵۳ امتیاز دارد.

کد خبر 667455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.