تجارب ارزشمند اصفهان در ساماندهی تخت فولاد را به اشتراک می‌گذاریم

شهردار اصفهان با بیان اینکه تجارب ارزشمندی در ساماندهی تخت فولاد و مکتوب و ضبط کردن تاریخ این سرزمین تحت عنوان «دانشنامه» داریم، گفت: در این راستا آمادگی داریم تجارب ارزشمندمان را با آرامستان وادی‌السلام به اشتراک گذاریم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _جمعه بیست‌وششم خردادماه_ در آئین روز نکوداشت تخت فولاد اظهار کرد: ارزش هر شهر به داشته‌های آن است، داشته‌هایی که به شخصیت و هویت شهر برمی‌گردد.

وی افزود؛ هویت و شخصیت، عناصری دارد که اگر مورد حفاظت قرار نگیرد، شخصیت شهر آسیب می‌بیند.

شهردار اصفهان تصریح کرد: مؤلفه هویتی اصفهان، تاریخ، علما، رجال شهر، ادبیات و معماری آن است، در این راستا هر کدام از این عناصر مورد بی‌احترامی و بی توجهی قرار گیرد، آینده شهر پرخطر خواهد بود.

وی با بیان اینکه یکی از ریشه‌های قوی اصفهان، مجموعه تخت فولاد است، خاطرنشان کرد: از کسانی که در سال‌های نه‌چندان دور بنای حفاظت، مراقبت و احیای تخت فولاد را گذاشتند، تشکر می‌کنم؛ در واقع از ادوار گذشته بنای مدیریت تخت فولاد بر احیا و حفظ این مجموعه مذهبی تاریخی معنوی گذاشته شده است.

قاسم‌زاده اظهار کرد: مجموعه تخت فولاد در مسیر تخریب تدریجی بود و اگر اراده‌ای برای شکل‌گیری مدیریت مجموعه تخت فولاد نبود، بسیاری از آثار از بین رفته بود اما گذشتگان بنای این مجموعه را گذاشتند و زنجیره خدمت را تشکیل دادند و این امانت امروز به دست ما رسیده است.

وی ضمن قدردانی از تدوین کنندگان دانشنامه تخت فولاد گفت: دانشنامه تخت فولاد این مجموعه را به میراث مکتوب ماندگار تبدیل کرده است.

شهردار اصفهان به شهرداران نجف و کوفه و مدیر آرامستان وادی السلام خیر مقدم گفت و افزود: با خواهر خواندگی میان دو شهر نجف و اصفهان اتفاقی مبارک برای امضای تفاهم نامه همکاری بین دو مجموعه تخت فولاد و وادی‌السلام شکل می‌گیرد، آرامستان هایی که نقطه اشتراک بسیاری دارند.

وی اظهار امیدواری کرد: این تفاهم‌نامه خواهرخواندگی به رشد و خوانش این دو نقطه در جهان کمک کند.

قاسم‌زاده با بیان اینکه در اصفهان تجارب ارزشمندی در ساماندهی تخت فولاد و مکتوب و ضبط کردن تاریخ این سرزمین تحت عنوان «دانشنامه» داریم، گفت: در این راستا آمادگی داریم تجارب ارزشمندمان را با آرامستان وادی‌السلام به اشتراک بگذاریم.

وی افزود: همه ما مفتخر و ارادتمند به ساحت آقا امیرالمومنین (ع) هستیم و امیدوارم در مسیر این همراهی و مشارکت بتوانیم ذره‌ای از دین خودمان را به جهان تشییع ادا کنیم.

به گزارش ایمنا، با حضور شهردار اصفهان، شهرداران نجف و کوفه و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از کتابخانه دیجیتال مجموعه تخت فولاد رونمایی شد.

کد خبر 667453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.