درصددیم بخشی از هویت تخت فولاد را به آرامستان باغ رضوان منتقل کنیم

مدیر مجموعه تاریخی، فرهنگی مذهبی تخت فولاد اصفهان گفت: در نظر داریم بخشی از هویت تخت فولاد را در آرامستان باغ رضوان تجلی ببخشیم، در واقع به نوعی هویت شهر را به قبرستان عمومی شهر منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابراهیم عمرانی امروز -جمعه بیست‌وششم خردادماه_ در آئین روز نکوداشت تخت فولاد اظهار کرد: وقتی سخن از تخت فولاد می‌شود، صرفاً صحبت از قبرستان ساده نیست، بلکه موضوع هویت و شناسنامه شهر است.

وی با بیان اینکه اگر عمیق تخت فولاد را مطالعه کنیم، این سرزمین پر از رمز و راز است، ادامه داد: به دنبال بهانه‌های مختلف هستیم که تخت فولاد را برای مردم ترجمه و خوانا کنیم، در این راستا رویدادهایی در این مجموعه طراحی شده و از یک سال و نیم گذشته نیز برنامه‌ها در موضوع گردشگری و زیارتی قوت گرفته و پررنگ‌تر شده است.

مدیر تاریخی، فرهنگی، مذهبی تخت فولاد تصریح کرد: امسال برای اولین بار این ایده مطرح شد که ۲۶ خرداد که سالروز ثبت ملی تخت فولاد است را به عنوان روز نکوداشت معرفی کنیم، با توجه به ارادت مدیران شهری به این سرزمین درصدد هستیم هویت تخت فولاد را به شهر منتقل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در نظر داریم بخشی از هویت تخت فولاد را در آرامستان باغ رضوان تجلی ببخشیم، در واقع به نوعی هویت شهر را به قبرستان عمومی شهر منتقل کنیم.

عمرانی اضافه کرد: بر این اساس از نمادها و ظرفیت‌های معماری و حجاری تخت فولاد در آرامستان باغ رضوان استفاده می‌کنیم.

وی گفت: ضروری است که انتقال هویت تخت فولاد شکل بگیرد، در این راستا هر کدام در هر جایگاهی هستیم، باید سهم و دین خود را به این پهنه تاریخی ادا کنیم.

کد خبر 667441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.