رایگان شدن امکانات ورزشی شهرداری برای شهروندان تبریزی

شهردار تبریز با بیان اینکه برنامه‌های هدفمند ورزشی، ارزان‌ترین راه کنترل آسیب‌های اجتماعی در جامعه است، گفت: تمام امکانات و تجهیزات ورزشی شهرداری تبریز به صورت رایگان در خدمت شهروندان است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری تبریز، یعقوب هوشیار امروز در سی و پنجمین قرار خدمت شهرداری که در منطقه ۳ برگزار شد، اظهار کرد: امسال برای نخستین‌بار تاکید زیادی به ارائه پیوست فرهنگی در پروژه‌های شهری وجود داشت و بر همین اساس سال‌های آینده محتوا محوری یکی از نکات حائز اهمیت پیوست‌های فرهنگی خواهد بود.

وی با بیان اینکه دستاورد برنامه‌های ورزشی اجرا شده باید توسط مناطق به صورت دقیق تدوین شود، افزود: مناطق ملزم هستند برای هر برنامه ورزشی اجرا شده خود، گزارشی از دستاوردهای این برنامه ارائه کنند، چراکه نگاه مدیریت شهری به ورزش تنها جنبه سرگرمی ندارد.

شهردار تبریز با بیان اینکه اجرای برنامه‌های ورزشی باید هدفمند باشد، خاطرنشان کرد: سلامت شهروندی مهم‌ترین مسئله جامعه است، در همین راستا توسعه و گسترش ورزش سبب بهبود سلامت شهروندان می‌شود. سلامت محور بودن اقدامات ورزشی یکی دیگر از عوامل مثبت در بهره‌مندی شهروندان از این برنامه‌ها است.

هوشیار اضافه کرد: تاکید شهرداری تبریز در حوزه ورزش بر امر آموزش و استعدادیابی است؛ بنابراین تاکید به آموزش باید در تمام رشته‌های ورزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه استعدادیابی ورزشی باید سرلوحه کار اقدامات ورزشی قرار گیرد، تصریح کرد: مدارس تبریز ظرفیت خوبی برای استعدادیابی ورزشی دارد و مدیران در تدوین و اجرای برنامه این موضوع را مدنظر خود قرار دهند.

شهردار تبریز با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزشی تبریز در پنج سال گذشته آسیب دیده بود، گفت: شهرداری تبریز زیرساخت‌های شهر را اجاره نداده است و تمام امکانات و تجهیزات مجموعه به صورت رایگان در اختیار شهروندان قرار دارد.

هوشیار افزود: در تبریز ۵۹ هیئت ورزشی مشغول فعالیت هستند و مناطق ده‌گانه شهرداری تبریز می‌توانند از ظرفیت تخصصی این هیئت‌ها به نحو مطلوب استفاده کنند، چراکه ورزش ارزان‌ترین راه کنترل آسیب‌های اجتماعی است.

کد خبر 667395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.