۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۶
چنای، شهر موسیقی و معابد هند

دروازه جنوب هند، چنای، به‌عنوان نگهبان سنت‌های هنری، مذهبی، موسیقیایی و آشپزی در هند شناخته می‌شود. چنای نخستین شهر هند است که وای‌فای رایگان را در فضاهای عمومی خود ارائه کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کلان‌شهر چنای، پایتخت ایالت تامیل نادو در جنوب هندوستان که تا پیش از سی‌ویکم آگوست ۱۹۹۶ به‌عنوان مَدرَس (Madras) شناخته می‌شد، به‌عنوان دروزاه جنوب هند مشهور است. این شهر باستانی با فرهنگ غنی از موسیقی کرناتیک، غذاهای لذیذ، سواحل آرام و معابد گوناگون در ساحل کوروماندل در امتداد خلیج بنگال قرار دارد و محل عبور رودخانه‌های کووم (Cooum) از مرکز و آدیار (Adyar) از جنوب است.

چنای یک مرکز اداری و فرهنگی مهم و یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در هند است. این شهر در بخش‌های شمال و شمال غرب میزبان مناطق صنعتی است و غرب و جنوب آن به مناطق مسکونی اصلی اختصاص دارد که روستاها در مرکز و آپارتمان‌های مرتفع مدرن در اطراف آن قرار دارد. اقتصاد آن به‌طور عمده بر پایه توسعه نرم‌افزارها و تولیدات الکترونیک قرار دارد و سایر صنایع عمده آن شامل ساخت خودرو، لاستیک، کود، چرم، سنگ‌آهن و منسوجات پنبه‌ای، گندم، ماشین‌آلات، آهن و فولاد می‌شود. یک پالایشگاه نفت نیز در آن وجود دارد.

چنای یکی از بالاترین دسترسی‌ها به اینترنت پرسرعت در هند را دارد، یکی از معدود شهرهای کشور است که به کابل‌های فیبر نوری زیردریایی متصل است و یکی از نخستین شهرهای هند بود که اتصال وای‌فای رایگان را در فضاهای عمومی خود ارائه کرد. وجود شبکه‌ای پیوسته از جاده‌ها، ریل‌های راه‌آهن، خطوط هوایی و اسکله‌های دریایی، همچنین شبکه‌ای از خدمات اتوبوس‌رانی و ریکشاهای خودکار نیز تردد در این شهر شلوغ و محبوب را آسان کرده است.

چنای همواره بازدیدکنندگان خود را مجذوب می‌کند، زیرا تجربه‌ای منحصربه‌فرد را از گردشگری برای آن‌ها فراهم می‌آورد.

چنای، شهر موسیقی و معابد

گردشگری در چنای

خدمات گردشگری در چنای بسیار قابل‌توجه است و باعث ایجاد هتل‌ها، استراحتگاه‌های مجلل، رستوران‌ها، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها در کنار ساحل مارینا، خط ساحلی گسترده نزدیک به شهر شده است. شهر تاریخی مامالاپورام با معبد ساحلی مشهور خود نیز به‌عنوان یک مقصد گردشگری محبوب در هندوستان در حدود ۶۰ کیلومتری جنوب چنای قرار دارد.

این شهر بیش از ۶۰۰ معبد هندو را در خود جای داده است که قدیمی‌ترین آن‌ها، معبد پارتاساراتی، در قرن هشتم توسط پادشاهان پالاوا ساخته شده است. معبد کاپالیسوارار متعلق ببا قرن ۱۶ نیز به الهه شیوا تعلق دارد، کلیسای لوز (Luz) از قدیمی‌ترین کلیساهای شهر است و کلیسای مریم آن نخستین کلیسای بریتانیایی در هند به‌شمار می‌رود. کلیسای سن توم، ساخته شده روی مقبره سنت توماس و و مسجد والاجا ساخته شده توسط حاکم مغولی کارناتاکا از دیگر بناهای مذهبی قدیمی چنای به‌شمار می‌رود.

کلیسای ارمنی مریم مقدس (۱۷۷۲)، در بخش جورج تاون چنای، یک قبرستان حیاطی با سنگ قبرهای ارمنی متعلق به اواسط قرن هفدهم را در خود جای داده است و قدمت درختان بانیان شهر با جذابیتی تکرار نشدنی، به حدود ۱۶۰۰ سال پیش بازمی‌گردد.

هفت معبد بزرگ به سبک دراویدی، متمایزترین ساختمان‌های چنای هستند که در بخش‌های شهری جورج تاون، میلاپور و تریپلیکن واقع شده‌اند. کاخ چپاوک (محل اقامت سابق حاکم مغول، کارناتاکا) و مجلس سنای دانشگاه این شهر هر دو به سبک اسلامی دکن و مؤسسه فنی ویکتوریا و ساختمان‌های دیوان عالی آن هر دو به سبک هندو-ساراسنی، هستند و به‌طور کلی همگی به‌عنوان جذاب‌ترین ساختمان‌های دوره بریتانیا در نظر گرفته می‌شوند.

چنای، شهر موسیقی و معابد

کد خبر 667389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.