هوای آلوده امروز میراث عدم تمرکز درسرمایه‌گذاری‌ها است/بنا نداریم احساسی و هیجانی عمل کنیم

شهردار اصفهان گفت: خروجی نظرسنجی از مردم و فرهیختگان شهر اولویت دادن به دو موضوع زیست‌محیطی و حمل‌ونقل عمومی است؛ در این راستا احداث خط دو متروی اصفهان و حلقه حفاظتی از اولویت‌ها و پروژه‌های کلان شهرداری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _پنجشنبه بیست‌وپنجم خردادماه_ در آئین تکریم و معارفه خدمتگزاران شهر اظهار کرد: یکی از سنت‌های الهی، آزمایش است، گاهی با عطا کردن و گاهی با گرفتن این آزمایش انجام می‌شود اما مهم نوع مواجهه با این آزمایش‌ها است؛ در قرآن کریم از ما خواسته شده در برابر آزمایش الهی بهترین عمل را داشته باشیم، بنابراین نوع برخورد ما با آزمایش الهی درس‌آموز است.

وی افزود: بودجه مصوب امسال شهرداری حدود ۲۳ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که حدود ۷۰ درصد آن به فعالیت‌های عمرانی اختصاص دارد و از این مقدار ۶۴ درصد در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک هزینه می‌شود.

شهردار اصفهان تصریح کرد: گاهی می‌بینیم افرادی گلایه می‌کنند که کار عمرانی متفاوت را در شهر شروع کنید؛ ما با این بودجه مشکل اعتبار نداریم اما بنای ما این نیست که غیر عقلانی، احساسی و هیجانی عمل کنیم.

وی خاطرنشان کرد: خروجی نظرسنجی از مردم و فرهیختگان شهر اولویت دادن به دو موضوع زیست‌محیطی و حمل‌ونقل عمومی است؛ در این راستا احداث خط دو متروی اصفهان و حلقه حفاظتی از اولویت‌ها و پروژه‌های کلان شهرداری محسوب می‌شود.

قاسم‌زاده اظهار کرد: اولویت سوم مدیریت شهری، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی است، می‌توان کار متفاوت کرد اما قرار نیست اسیر جو و فشار روانی شویم، بلکه آنچه به نفع شهر است را باید انجام دهیم.

وی تاکید کرد: اگر جایی اضطراری وجود داشته باشد که گلوگاهی باز شود یا تقاطع و زیرگذری احداث شود، انجام می‌دهیم.

ضرورت شهر احداث رینگ چهارم و ساخت مترو است

شهردار اصفهان ادامه داد: شاید گذشتگان زمان خودشان درست تصمیم گرفتند، اما اگر هزینه بسیاری از کلان پروژه‌ها که درگیر آنها بودیم و هستیم را آن موقع برای تکمیل مترو هزینه می‌کردیم، اکنون مردم ما راحت تر نفس می‌کشیدند، در واقع به‌جای ایجاد فلان بدنه و خیابان که روی دست ما مانده، اگر هزینه‌ها صرف حمل‌ونقل عمومی، اتمام خط یک، دو و سه مترو می‌شد، شرایط اینگونه نبود که بسیاری به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست بدهند.

وی اضافه کرد: آنچه اولویت باشد را انجام می‌دهیم، ولو آنکه رینگ چهارم حفاظتی باشد و مردم نبینند، یا ساخت مترو و انجام عملیات عمرانی زیر زمین باشد، البته ممکن است در دوره ما هم به اتمام نرسد، اما ضرورت شهر انجام این پروژه‌ها است.

قاسم‌زاده گفت: نوسازی ناوگان، ایجاد منطقه سبز در حلقه مرکزی شهر و ایجاد حمل‌ونقل پاک، احیای بافت تاریخی قبل از آنکه اثری از آن نماند، از اولویت‌های مدیریت شهری است.

وی افزود: نشانه‌های هویتی ما باید احیا شود، اما اینکه گفته شود نباید از مدیران قبلی در اجرای پروژه‌های زیر و روگذر کم بیاوریم را قبول ندارم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: در معاونت برنامه‌ریزی با پژوهش‌های جامع و مسئله‌یابی که در دل محلات انجام شده است، به اولویت‌هایی رسیدیم که بر اساس آن موظف به انجام کار هستیم.

وی خاطرنشان کرد: برای امسال ۱۱۱۳ پروژه عمرانی تعریف شده که ۱۱۱ پروژه از این تعداد شاخص و ۱۶۶ پروژه از این تعداد منطقه‌ای است و امسال همه آنها عملیاتی می‌شود.

قاسم‌زاده ادامه داد: پروژه‌های عمرانی را در سبد سه ماهه را تعریف کردیم که سه ماه اول آغاز شده و مقدمات سه ماه دوم در بخش تملک و فازبندی در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه سال پر کاری را خواهیم داشت، لذا نباید وقت را تلف کنیم، گفت: مقیاس آن دنیا با این دنیا تفاوت دارد، در آن دنیا از ذره ذره لحظه عمر خواهند پرسید، چرا در آن لحظه کار بهتری انجام ندادید، همه ما با این نگاه در شهرداری مشغول کار هستیم.

گاهی علت تغییرات ضعف و قوت نیست

شهردار اصفهان گفت: گاهی علت تغییرات ضعف و قوت نیست، بلکه گاهی سبک کار، درک و حل مسائل دو نفر با هم همخوانی ندارد، از این رو کنار هم قرار گرفتن آن‌ها موجب ایجاد زحمت برای سازمان می‌شود، بنابراین باید تغییرات انجام شود.

وی با تقدیر از عملکرد «مجتبی شاهمرادی» معاون فرهنگی سابق تصریح کرد: من و اکثریت اعضای شورای اسلامی شهر خواهان ادامه کار ایشان بودیم اما به هر دلیل خودشان به نقطه‌ای رسیدند که استعفا دهند، اگر چه چند هفته‌ای استعفای ایشان را تأیید نمی‌کردم اما در نهایت پذیرفتم و امیدوارم در شکل و فضای دیگری از دانش، تجربه و مهارت ایشان کمک بگیریم.

قاسم‌زاده با تقدیر از زحمات محسن رنجبر، معاون سابق مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان و مدیر کل حسابرسی شهرداری، ادامه داد: مدیر کل سابق حسابرسی مظهر اخلاق و ادب بود و در تاریخ شهرداری تکرار نشدنی است، زیرا در موضعی قرار داشت که هزار میلیارد را جابه‌جا می‌کرد بدون آنکه مشکلی پیش بیاید.

وی در ادامه به همه مدیران جدید خیر مقدم گفت و اظهار کرد: گاهی خرده می‌گیرند که معاون فرهنگی جدید، مگر فرهنگی هستند؟، در پاسخ باید بگویم اولین آشنایی من با ایشان به حوزه فرهنگ بازمی‌گردد، در واقع وی سال‌ها در کنار رشد علمی، بدون وقفه در حوزه مسائل اجتماعی فعال بود که حضور خیرین در جلسه امروز گواه این مطلب است که کنار کار فنی و تخصصی هیچگاه از حوزه فرهنگی و اجتماعی دور نبود، در لشکر امام حسین (ع) نیز در قامت فرمانده گروهان به عنوان شخصیت علمی و فرهنگی مشهور و مورد تأیید همه بود.

شهردار اصفهان ادامه داد: میثم علی‌نقیان به عنوان سرپرست مالی اقتصادی شهرداری دارای فهم قوی، سرعت درک و ذهن مهندسی است، در این راستا همه می‌تواند نظر بدهد در سه هفته‌ای که مشغول به‌کار شده است، آب و هوای این حوزه بهتر شده است یا خیر؛ البته علی‌نقیان نیز باید همت کند تا درآمد کسب کنیم، زیرا شهرداری منابع دولتی ندارد و باید روی پای خودمان بایستیم.

به گزارش ایمنا، در این مراسم «مجتبی شاهمرادی» معاون فرهنگی سابق شهردار اصفهان و «محسن رنجبر» معاون مالی و اداری سابق شهردار اصفهان تکریم شدند و معارفه «کمال حیدری» به عنوان معاون فرهنگی شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و «میثم علینقیان» به عنوان سرپرست معاونت مالی و اقتصادی شهرداری اصفهان نیز انجام شد.

کد خبر 667380

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.