صدور هشدار زرد همراه با تندباد و گردوخاک تا هفته آینده / خور گرم‌ترین شهر اصفهان است

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد، گفت: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا وقت شنبه بیست‌وهفتم خردادماه وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و ماندگاری آن در مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: براساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی، تا اوایل هفته آینده در سطح استان آسمانی صاف در ساعات بعدازظهر گاهی کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به تندباد لحظه‌ای و وزش باد نسبتاً شدید تا اوایل هفته آینده در استان، افزود: طی این مدت وزش باد، گردوخاک و کاهش کیفیت هوا در نواحی شمال، شرق و مرکزی استان دور از انتظار نیست.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره هشدار هواشناسی سطح زرد با توصیف وزش باد، گردوخاک، کاهش دید و کیفیت هوا، تصریح کرد: از بعدازظهر روز چهارشنبه تا وقت شنبه بیست‌وهفتم خردادماه وزش باد نسبتاً شدید و تندباد لحظه‌ای، خیزش گردوخاک و ماندگاری آن در مناطق شمال، شرق، جنوب و مرکزی استان پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فعالیت این پدیده‌ها امروز در شهرستان‌های اصفهان، اردستان، خوانسار، مبارکه، نائین، زواره، مهاباد، انارک، زرین شهر، کبوترآباد و دولت‌آباد و طی روز جمعه بیست‌وششم خردادماه در بیشتر مناطق استان همراه خواهد بود.

امینی افزود: خیزش گردوخاک، کاهش دید افقی و کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های موقت، احتمال شکستن درختان فرسوده، کهن‌سال و نهال‌ها از اثرات مخاطرات این پدیده است که طی روز شنبه بیست‌وهفتم در شهرستان‌های میمه، مهاباد، خوانسار، نجف آباد، دهق، نائین، زواره، مهاباد و اردستان پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: اجتناب از حضور در فضای باز به‌ویژه گروه‌های حساس، مستحکم کردن سازه‌های موقت، استفاده از بادگیر و قیم در باغات، مدیریت و محافظت از صنایع حساس به گردوخاک، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه بیشترین شدت سرعت وزش باد طی روز گذشته در مهاباد به ۹۰ کیلومتر بر ساعت رسیده است، افزود: در این مدت سرعت وزش باد در شهرستان‌های اردستان، زرین‌شهر، کاشان و نطنز به دلیل خیزش گردوخاک بین پنج تا شش کیلومتر بر ساعت ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا تا پایان هفته تغییر محسوسی نخواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۳۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه آن بامداد فردا به ۲۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک با دمای ۴۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میان‌دشت با دمای چهار درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 667353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.