۲۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۷
تیرماه به این منطقه سفر کنید

کوه طارق از زیباترین جاذبه‌های جهان در اسپانیا برای سفر در ماه جولای (تیر) به‌حساب می‌آید که لذت گردش را از جنبه‌های مختلف در این بازه زمانی برای جهان‌گردان دوچندان می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کوه طارق که به جبل‌الطارق نیز شهرت دارد، دهکده‌ای کوهستانی در ساحل جنوبی اسپانیا به‌شمار می‌رود که در لیست سرزمین‌های فرا دریایی بریتانیا نیز قرار دارد. اگرچه این تنگه در تمام ماه‌های سال در میان گردشگران جهان به زیبایی شهرت دارد، با این حال در ماه جولای به‌واسطه ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود، میزبان جهانگردان بیشتری است. دمای هوای قلمرو در این ماه در گرم‌ترین حالت ممکن خود به ۲۸ درجه سانتی‌گراد می‌رسد و این در حالی است که نور خورشید ۱۱ ساعت از روز را بر زمین این منطقه می‌تابد. دوستداران ساحل به محض ورود به کوه طارق، بازدید از بخش شرقی منطقه که میزان سواحل رنگارنگ، شنی و خلیج کاتالان (که به دهکده ماهیگیری معروف است) است را در رأس اهداف خود قرار می‌دهند.

دیگر ویژگی‌های منحصربه‌فرد کوه طارق

آب‌هایی که کوه طارق را در خود محصور کرده است، بسیار زلال و پاک است، ضمن این‌که دمایی بسیار مطلوب برای شنا دارد و همین ویژگی در ماه‌های تابستان، به‌ویژه تیرماه، بیشترین گردشگران دوستدار شنا را به خود جذب می‌کند. رشد شکوفه‌های زیبای اسطوخودوس در صخره‌ها و مرجان‌های نزدیک سواحل طی ماه جولای لذت حضور در سواحل منطقه را به‌طور قابل‌توجهی افزایش می‌دهد و این در حالی است که تورهای قایق‌سواری نیز به واسطه تماشای صدها دلفین گردشگران را به بازدید از آب‌های اطراف دعوت می‌کنند.

جالب است بدانید که تابستان کوه طارق مملو از جشنواره‌هایی است که در روزهای مختلف و به مناسبت‌های متفاوت از اوایل ماه جولای گردشگران را به حضور در کوه طارق جذب می‌کند.

تیرماه به این منطقه سفر کنید

برخورداری از آب و هوای مدیترانه‌ای از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم کوه طارق به‌حساب می‌آید که پیاده‌روی و کوه‌نوردی را در آن برای گردشگران بسیار مطلوب کرده است و جالب این‌که تماشای آب‌های اطراف حین بالا رفتن از کوه‌ها و هنگام رسیدن به نوک قله‌ها، به ایجاد وجد در میان افراد منجر می‌شود.

صخره جبل‌الطارق از محبوب‌ترین جاذبه‌های دهکده به‌شمار می‌رود که از ارتفاعی ۴۲۶ متری برخوردار است و همه‌ساله ورزشکاران بی‌شماری را به صخره‌نوردی در خود فرا می‌خواند. وجود صدها میمون بازیگوش در گوشه و کنار کوه طارق که همواره در تلاش هستند کیف‌های گردشگران را برای یافتن خوراکی به چنگ بیاورند، از دیگر ویژگی‌های جالب منطقه در نظر مسافران است.

حدود ۶۰ کیلومتر تونل در زیر صخره محبوب کوه طارق وجود دارد که از مساحتی تقریباً دو برابر شبکه جاده‌ای آن برخوردار است و در تمام ایام سال، تورهای گردشگری آن، میزبان افرادی است که به تاریخ علاقه‌مند هستند. این تونل‌ها به فضاهای اداری، آشپزخانه‌ها، محل‌هایی برای استراحت و حتی یک بیمارستان منتهی می‌شود که هر یک از آن‌ها به نحوی نیازهای گردشگران را رفع می‌کند.

در نهایت این‌که، غار سنت مایکل از عجایب شگفت‌انگیز کوه طارق محسوب می‌شود که با وجود زیبایی عجیب خود، به ایجاد رعب در میان بازدیدکنندگان نیز منجر می‌شود زیرا صخره‌هایی تیز از سقف آن آویزان شده است که به تصور افراد، هر لحظه امکان سقوط آن‌ها وجود دارد.

تیرماه به این منطقه سفر کنید

کد خبر 667317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.