خط اتوبوس گردشگری شهر اصفهان از فردا راه‌اندازی می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: با توجه به استقبال شهروندان و گردشگران از اتوبوس گردشگری در نوروز و درخواست ادامه این طرح به صورت مستمر در سطح شهر، به‌مناسبت هفته صنایع دستی و گردشگری از فردا (جمعه) اتوبوس گردشگری در شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس با اشاره به درخواست‌های شهروندی اظهار کرد: با توجه به راه‌اندازی موقت اتوبوس گردشگری در نوروز گذشته، علاوه بر استقبال گردشگران، مورد توجه شهروندان نیز قرار گرفت، به‌طوری که پیگیر ادامه این روند را خواستار بودند.

وی افزود: با استفاده از تحقیقات میدانی مشخص شد بعضی اماکن تاریخی، فرهنگی، مذهبی و مراکز تفریحی مورد توجه گردشگران و شهروندان بوده است، لذا مسیرهای منتهی به این مراکز انتخاب و خط گردشگری در این محورها تصویب شد.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان تصریح کرد: در این راستا به مناسبت هفته صنایع دستی و گردشگری تصمیم گرفته شد از فردا _جمعه بیست‌وششم خردادماه_ اتوبوس گردشگری به‌صورت مستمر در روزهای جمعه راه‌اندازی شود.

وی ادامه داد: چهار دستگاه اتوبوس با بدنه طراحی شده به محور گردشگری اختصاص داده شده که از ساعت ۶:۰۰ تا ۲۰:۰۰ با فاصله زمانی هر یک ساعت از مبدا میدان امام حسین (ع) مقابل مسجد باب‌الرحمه حرکت و در ایستگاه‌هایی با تابلوی «ایستگاه گردشگری» توقف و عبور می‌کند.

حق‌شناس خاطرنشان کرد: مسیرهای حرکت اتوبوس گردشگری که از میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود در مسیر خود، سی‌وسه‌پل، جلفا، ناژوان، کوه صفه، پایانه صفه، میدان آزادی، تخت فولاد، پل خواجو، باغ گل‌ها، میدان احمدآباد، میدان امام علی (ع) را طی می‌کند و دوباره به میدان امام حسین (ع) منتهی می‌شود.

وی افزود: اتوبوس گردشگری از میدان امام حسین (ع) حرکت معکوس نیز به سمت میدان امام (ع)، میدان احمدآباد، باغ گل‌ها، پل خواجو و تخت فولاد خواهد داشت که نمازگزاران می‌توانند در این دو مسیر نیز به سمت میعادگاه نماز جمعه حرکت کنند.

کد خبر 667275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.