۵ مجموعه فرهنگی و ورزشی در اراک احداث می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر اراک از فعالیت ۴۳ ایستگاه ورزش همگانی و احداث پنج مجموعه فرهنگی و ورزشی در سطح این کلانشهر خبر داد.

پیمان عین‌القضاتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری‌ها در کنار مسائل کالبدی و عمرانی باید به مسئولیت اجتماعی خود نیز بپردازند و طبق قوانین و اسناد بالا دستی برای ارتقای نشاط اجتماعی و غنی‌سازی اوقات فراغت شهروندان تلاش کنند.

وی با بیان اینکه زمانی می‌توان شهر را به درستی مدیریت کرد که تمام خواسته‌های مردم از سوی مدیریت شهری برآورده شود، افزود: زمانی که از مدیریت شهری صحبت می‌شود، نمی‌توان بدون توجه به مسائل اوقات فراغت و سلامت جسم، روح و روان مردم به مدیریت شهر پرداخت، بنابراین شهرداری موظف است در این حوزه نیز با گسترش ورزش همگانی و ایجاد زیرساخت‌های لازم در کنار دستگاه‌های متولی از جمله اداره کل ورزش و جوانان، به این مقوله بپردازد.

رئیس شورای اسلامی شهر اراک تصریح کرد: در قانون ورزش تخصصی و حرفه‌ای و حتی همگانی به عهده اداره کل ورزش و جوانان گذاشته شده و در کنار آن در محلات و در سطح همگانی و ورزش پایه، استعدادیابی قانون‌گذار به نهادهایی همچون شهرداری وظایفی را محول کرده است.

وی ادامه داد: در همین راستا با توجه به آغاز ایام تابستان و اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهر، سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری اراک نیز طبق رویکرد شورای اسلامی شهر مباحث ورزشی خود را آغاز و در رشته‌های متنوع اقدام به ارائه خدمات کرده است.

عین‌القضاتی با بیان اینکه رویکرد پارلمان شهری در بحث ورزش توسعه کالبدی زیرساخت‌ها و تبلیغات، اجرای برنامه‌های فرهنگی ورزشی و حمایت از ورزش همگانی را توأمان در برمی‌گیرد، خاطرنشان کرد: تعداد پایگاه‌های ورزش‌های همگانی شهر به ۴۳ ایستگاه افزایش پیدا کرده است که در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت دارد و تمام هزینه‌های این امر بر عهده شهرداری است.

عین‌القضاتی گفت: در حوزه کالبدی طی سال‌جاری نیز عملیات عمرانی ساخت پنج مجموعه فرهنگی، ورزشی آغاز می‌شود و ترجیح شورای ششم این است که این مجموعه‌ها پس از تملک، در مناطق کم‌برخوردار اجرا شود.

کد خبر 667256

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.