۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۵:۰۰
«جو زمین» در فضا رقیق است

یک پژوهشگر علوم فضایی گفت: برخلاف تصور عموم در فضا جو زمین از بین نمی‌رود، اما جو زمین بسیار رقیق خواهد شد یعنی غلظت چیزی که ما از آن به عنوان هوا نام می‌بریم بسیار کاهش پیدا می‌کند.

عمران مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه معمولاً ما از واژه «هوا-فضا» استفاده می‌کنیم اما به‌طور اساسی تفاوت زیادی بین هوا و فضا وجود دارد، اظهار کرد: متولیان مبحث هوا و فضا متفاوت هستند؛ معمولاً نهادی تحت عنوان «سازمان هواپیمایی» و نهادی تحت عنوان «سازمان فضایی» داریم.

وی افزود: در برخی مواقع مباحث «هوا» و «فضا» اشتراکاتی با یکدیگر پیدا می‌کنند، وسیله‌ای با عنوان «هواپیما» و وسیله دیگری با عنوان «فضاپیما» وجود دارد و به طور کلی از نظر ساختاری با یکدیگر متفاوت هستند. به‌صورت قراردادی، از فاصله ۱۰۰ کیلومتری زمین به بالا، تحت عنوان فضا شناخته می‌شود.

این پژوهشگر علوم فضایی خاطرنشان می‌کند: در صورتی که کشوری به ارتفاعی بالاتر از ۱۰۰ کیلومتری دست پیدا کند، در اصل به «فضا» رسیده است و ارتفاع کمتر از ۱۰۰ کیلومتر «هوا» شناخته می‌شود؛ مصنوعاتی همچون هواپیما، هلیکوپتر و بالن در هوا حرکت می‌کنند. برخلاف تصور عموم در فضا جو زمین از بین نمی‌رود، اما جو زمین بسیار رقیق خواهد شد، یعنی غلظت چیزی که ما از آن با عنوان هوا نام می‌بریم، بسیار کاهش پیدا می‌کند.

کد خبر 667254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.