بدون شک صنعت هسته‌ای مقوله‌ای قدرت‌ساز است

رئیس مجلس شورای اسلامی درباره چگونگی قدرت‌ساز بودن صنعت هسته‌ای، گفت: بدون شک صنعت هسته‌ای مقوله‌ای قدرت‌ساز است، از این رو برای رسیدن به یک ایران قوی باید علم و دانش و نیز فناوری هسته‌ای را توسعه دهیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان انرژی اتمی ایران، محمدباقر قالیباف امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در جریان بازدید جمعی از مقامات لشکری و کشوری از نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای کشور، اظهار کرد: تمام اندیشمندان و دانشمندان عرصه صنعت هسته‌ای در بیش از دو دهه در مظلومیت و در گمنامی، بزرگترین تلاش‌ها را انجام دادند و این صنعت را پیش بردند؛ خداقوت عرض می‌کنم.

وی افزود: گاهی اوقات بعضی‌ها آگاهانه یا ناآگاهانه حرکت مرز دانشی در حوزه هسته‌ای را تعبیری از یک مانع و مزاحمت برای اقتصاد کشور و تحرک توسعه علمی کشور می‌دانستند، که صحیح نبوده و نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدون تعارف این طور بحث می‌کنند تا این مسیر و پیشرفت‌های این عرصه را به چالش بکشند که در واقع یکی از اشتباهات بزرگ محسوب می‌شود، تصریح کرد: مسائل دانش‌بنیان و علوم و فناوری هسته‌ای به طرز چشمگیری با زندگی مردم در حوزه‌های کشاورزی، سلامت و صنعت سروکار دارند.

وی با اشاره به کوتاهی و قصور برخی از مدیران کشور، گفت: در این مورد برخی تقصیرها شاید متوجه ما مدیران باشد و اعتقاد داریم اگر مردم متوجه میزان تأثیر و استفاده فناوری هسته‌ای در همه شئونات زندگی خودشان شوند به اهمیت آن پی می‌برند.

قالیباف ادامه داد: یکی از جنایاتی که استکبار و به‌ویژه آمریکاییی‌ها و رژیم صهیونیستی کردند؛ این بود که تهمت‌ها و حرف بی‌اساس را مطرح کردند و مدعی شدند که ایران می‌خواهد در مسیر نظامی حرکت کند و فشارهای آن‌ها سبب ترویج این نگاه غلط در دنیا شد.

وی افزود: مردم کشور باید شاهد برپایی چنین نمایشگاه‌هایی از دستاوردهای صنعت هسته‌ای باشند و به آقای اسلامی نیز عرض کردم که هنگامی که مردم زحمات این عزیزان و تأثیرات دانش و فناوری هسته‌ای را در حوزه‌های سلامت، تغذیه، زندگی روزمره، محیط زیست، ایمنی و حتی در سبک زندگی خودشان مشاهده کنند؛ آن موقع است بیش از پیش پشتیبان این کار می‌شوند و ما می‌توانیم به بسیاری از مواردی که اکنون به آن‌ها نیاز داریم از راه میانبر دست یابیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: بنده از همه دوستان و جوانانی که در این عرصه به‌شکل گمنام زحمت کشیدند، تقدیر و تشکر می‌کنم و همچنین قدردان تمام شهدای هسته‌ای که نه تنها فکر و ذکرشان بلکه جان خود را در این راه فدا کردند، هستم.

وی خاطرنشان کرد: ما هم به‌طور روشن در مجلس شورای اسلامی خودمان را مکلف می‌دانیم که مسیرهای مورد نیاز برای تسهیل‌گری دستیابی به دستاوردهای هسته‌ای را با سرعت بیشتری فراهم کنیم و بدون شک این کار را انجام خواهیم داد. برای نمونه پیشنهاداتی از سوی سازمان انرژی اتمی مطرح شده که رفع گره‌های احتمالی از صنعت هسته‌ای در دستور کار ما قرار دارد و حتی اگر برای رفع آن‌ها نیاز به قانون باشد، آن را پیگیری خواهیم کرد.

قالیباف با تأکید بر اینکه اکنون در دنیا از فناوری هسته‌ای در تولید محصولاتی با هزینه‌های کم و با ایمنی بالا استفاده می‌کنند، اما ما کمتر به این موضوع توجه کرده‌ایم، گفت: برای رسیدن به یک ایران قوی باید علم و دانش و نیز فناوری هسته‌ای را توسعه دهیم.

وی درباره چگونگی قدرت‌ساز بودن صنعت هسته‌ای، گفت: بدون شک صنعت هسته‌ای مقوله‌ای قدرت‌ساز است. هنگامی‌که از استقلال کشور حرف می‌زنیم باید مولد باشیم و زمانی که از تولید سخن می‌گوئیم اول این سوال پیش می‌آید که چه باید تولید کنیم که باید گفت حتماً قدرت، ثروت، معرفت و منزلت تولید کنیم. بنده فکر می‌کنم این علم و صنعت می‌تواند منجر به تولید قدرت، ثروت و معرفت شود.

کد خبر 667248

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.