با همدلی می‌توان جایگاه تیراندازی اصفهان را ارتقا داد

سرپرست هیئت تیراندازی استان اصفهان گفت: امیدوارم تیراندازی استان با همدلی، به جایگاه خوبی برسد. خانواده بزرگ تیراندازی با غنیمت شمردن فرصت‌ها، فعالیت، کمک و ازخودگذشتگی می‌تواند این رشته را اعتلا دهد.

علی زارعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فعالیت‌های موفق سال‌های اخیر هیئت تیراندازی اصفهان اظهار کرد: خوشبختانه در سال ۱۴۰۱ فعالیت‌های چشمگیری داشتیم و با توجه به اینکه در هیئت تیراندازی تقسیم وظایف انجام داده‌ایم و کمیته‌های تخصصی ایجاد کرده‌ایم، تمام افراد به‌درستی انجام وظیفه کردند و نمونه بارز آن عملکرد موفق کمیته مسابقات و فرهنگی است که رشد چشمگیری داشته است.

وی افزود: رتبه‌بندی، درصد و نمودار رشد هیئت‌ها را وزارت ورزش و جوانان به نسبت آمار و مستندات مشخص می‌کند. در گذشته آنچه که از طرف اداره ورزش و جوانان اعلام شد و به‌رغم اینکه امیدوارم در ارزیابی‌های انجام‌شده بین ورزش‌های انفرادی و تیمی دقت عمل بیشتری شود، بازهم در هیئت تیراندازی استان اصفهان شاخص رشد بالای ۵۰ تا ۶۰ درصد بوده است و این مورد توسط اداره ورزش و جوانان در سالن جلسات شهید بهشتی اعلام شد.

سرپرست هیئت تیراندازی استان اصفهان با اشاره به دستاوردهای این هیئت گفت: در عصر حاضر نوآوری در تمام زمینه‌ها لازم‌الاجرا است که من به ذکر چند مورد بسنده می‌کنم. اولین مورد این است که در اولین دوره لیگ تیراندازی به جای برگزاری رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت، مسابقات را به صورت متمرکز در سالن هیئت استانی برگزار کردیم. پس از آن فدراسیون تیراندازی تصمیم گرفت رقابت‌های دسته یک را نیز به صورت متمرکز برگزار کند و این الگو برداری مرجع بالاتر نشان‌دهنده دستاورد مطلوب هیئت تیراندازی استان اصفهان است. موارد دیگر، برگزاری مسابقات مهیج در رشته اهداف پروازی و تفنگ و تپانچه بود که با استقبال بسیار خوبی روبه‌رو شد.

زارعی با با بیان این موضوع که قصد شرکت در مجمع انتخاباتی را ندارد، خاطرنشان کرد: با عرض پوزش از خانواده بزرگ تیراندازی و کسب رخصت از سردار قربانی، من کمی نیاز به استراحت دارم و در حال حاضر برنامه‌ای برای حضور در مجمع انتخاباتی هیئت تیراندازی ندارم. هرچند که این تصمیم ذهنی من است و هرچه خدا بخواهد، رقم خواهد خورد اما تکرار می‌کنم به‌طور کلی هدف اصلی من ضمن کسب رخصت از ریاست فدراسیون و خانواده بزرگ تیراندازی، استراحت کوتاه‌مدت است.

سرپرست هیئت تیراندازی اصفهان در خصوص پیشرفت رشته اهداف پروازی تصریح کرد: در رشته اهداف پروازی، مدال‌آوری دور از دسترس نخواهد بود اما این مهم ملزم یکدلی، حمایت‌های صنایع جنگ‌افزارسازی از طرف وزارت ورزش و ارگان‌های ذی‌ربط همچون محیط زیست است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با سکان‌داری سردار قربانی در فدراسیون تیراندازی و تشکیل کمیته اهداف پروازی برای اولین بار در این فدراسیون، کسب مدال دور از دسترس نیست اما با کشورهایی همچون ایتالیا فاصله بسیاری داریم که با دانش‌افزایی مربیان و برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم به این هدف دست پیدا کنیم.

زارعی در پاسخ به انتقاد برخی از ورزشکاران این رشته تصریح کرد: هیئت‌های ورزشی همچون فدراسیون‌های ورزش‌های آماتوری نیستند و بخش اعظم تفاهم‌نامه‌ها و بودجه‌های آن‌ها صرف برنامه‌های همگانی و فرهنگی می‌شود.تمرکز هیئت‌ها نیز، اجرای برنامه‌های استعدادیابی، فرهنگی و همگانی است.

وی در خصوص رتبه‌بندی تیراندازی در رشته‌های تفنگ و تپانچه ادامه داد: در ورزش تیراندازی هیچ‌گونه رتبه‌بندی برای ورزشکاران وجود نداشت و این کار ما با هدف ساماندهی ورزشکاران فعال بود. در حوزه ورزشی و حتی i000 که سهمیه المپیک را توزیع می‌کند از رنکینگ استفاده می‌شود و کمیته‌های فنی فدراسیون‌های ورزشی نیز براساس رنکینگ، تیم ملی خود را تشکیل می‌دهد.

سرپرست هیئت تیراندازی با اشاره به اهمیت رنکینگ گفت: رشته ورزشی که دارای اعداد و ارقام است و می‌توان برای آن شاخص در نظر گرفت، باید از رنکینگ برخوردار باشد. یکی از مزیت‌های رتبه‌بندی، دستیابی به ورزشکاران فعال و قهرمان است و از طرفی هم می‌توان به صورت علمی میزان رشد ورزشکاران را مورد بررسی قرار داد.

وی افزود: بودن یا نبودن من نمی‌تواند عاملی برای نگرانی جامعه تیراندازی استان باشد اما موضوع اصلی این است که من از خانواده بزرگ این رشته ورزشی تقاضا می‌کنم در شرایط به وجود آمده که سردار قربانی سکان فدراسیون تیراندازی را برعهده گرفته است، این فرصت را غنیمت بشمارند و با فعالیت، کمک و ازخودگذشتگی این رشته را اعتلا دهند.

زارعی در پایان ضمن تشکر از جامعه تیراندازی استان خاطرنشان کرد: امیدوارم تیراندازی با همدلی، به جایگاه خوبی برسد. من عضو کوچکی از خانواده تیراندازی هستم و از زحمات تمام عزیزان که با رهنمودهای خود کمک بسیاری به ما کرده‌اند، تشکر می‌کنم‌. از تمام مسئولان روابط‌عمومی هیئت‌های ورزشی تقاضا می‌کنم در حوزه‌های ورزشی مسئولان را به چالش بکشند و این موضوعات را به خانواده خود منعکس کنند.

وی افزود: از همراهان خود، به‌ویژه ریاست فدراسیون تیراندازی، مسئولان کمیته‌ها، نایب رئیس، خزانه‌دار، مربیان، ورزشکاران، مدال‌آوران و قهرمانان این رشته تشکر می‌کنم و برای همه آن‌ها آرزوی موفقیت و پیروزی دارم.

کد خبر 667242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.