آغاز عملیات حفاری خط ۲ مترو از خلجا به سمت ایستگاه امام حسین (ع) تا هفته آینده

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه گفت: دستگاه حفار خط دو متروی این کلان‌شهر در حال حاضر وارد ایستگاه کاشانی (چهارسوق) و سپس خلجا شده است و تا هفته آینده عملیات حفاری برای خروج از این ایستگاه (آغاز حفاری از سمت غرب و حرکت به سمت ایستگاه امام حسین (ع)) آغاز خواهد شد.

سیدمحسن واعظی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به عملیات متروی اصفهان اظهار کرد: خط یک متروی این کلان‌شهر با ۲۲ ایستگاه و ۲۱ کیلومتر طول مسیر در حال بهره‌برداری است.

وی با اشاره به دغدغه سازمان قطار شهری اصفهان و حومه برای افزایش تعداد واگن‌های مورد نیاز مترو افزود: سرفاصله حرکت قطارها در خط یک متروی اصفهان با افزایش تعداد واگن‌ها کاهش پیدا می‌کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه از سال ۹۶ تاکنون حفاری خط دو مترو آغاز شده است، تصریح کرد: دغدغه این سازمان برای این خط مباحث مالی بوده است.

وی ادامه داد: امیدواریم امسال با تحقق وعده‌هایی که شورای ششم و شهرداری در خصوص بودجه و تأمین منابع لازم این پروژه، همچنین پرداخت به‌موقع داده است، بتوانیم سرعت فعالیت خود را در خط دو افزایش دهیم.

واعظی‌فر خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم در صوت تأمین منابع مالی مورد نیاز، تا پایان سال آینده بخشی از این خط حدفاصل دارک تا طوقچی را به بهره‌برداری اولیه برسانیم و طی بهره‌برداری، آن را تکمیل کنیم تا رضایت خاطر شهروندان را فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با اشاره به اینکه خط دو متروی این کلان‌شهر به‌طول ۲۴ هزار و ۷۰۰ کیلومتر با ۲۳ ایستگاه از دارک تا میدان شهدای خمینی‌شهر است، گفت: اولویت اول اجرایی این سازمان از دارک تا کهندژ ( ایستگاه شهید حجازی) است که حفاری با دستگاه TBM در این خط از ایستگاه شهید حجازی به دهانه ۹ متر آغاز و با عبور از زیر اتوبان شهید خرازی وارد ایستگاه شهید خرازی شده است.

وی ادامه داد: دستگاه حفار خط دو متروی اصفهان در حال حاضر وارد ایستگاه کاشانی (چهارسوق) و سپس خلجا شده است و تا هفته آینده عملیات حفاری برای خروج از این ایستگاه (آغاز حفاری از سمت غرب و حرکت به سمت ایستگاه امام حسین (ع)) آغاز خواهد شد.

واعظی‌فر افزود: پس از آن ایستگاه‌های آمادگاه، نقش‌جهان و امام علی (ع) در حال آماده شدن است و در نهایت حفاری به ایستگاه ابن‌سینا خواهد رسید.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان و حومه با بیان اینکه خط دو با عبور از آن به سمت غرب حرکت می‌کند و با گذر از خیابان آیت‌الله طالقانی و بزرگراه شهید خرازی، با طی کردن خیابان آیت‌الله اشرفی‌اصفهانی (کهندژ) به میدان شهدای خمینی‌شهر می‌رسد، اضافه کرد: از طرف شمال نیز با دو دستگاه TBM عملیات حفاری آغاز شده است و در این سمت در حال تکمیل دو کانال هستیم.

کد خبر 667237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.