ساخت ۵۸۵ سالن سینمایی طی چهار دهه گذشته در کشور

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: در ۴۰ سال گذشته به طور تقریبی ۵۸۵ سالن سینمایی ساخته شده است، اما تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را به ۱۰۰۰ سالن سینمایی افزایش دهیم که تاکنون ۲۰۰ سالن اضافه شده است. ‌

به گزارش ایمنا، محمد خزاعی امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خرداماه- در جریان سفر به هرمزگان، اظهار کرد: در ۴۰ سال گذشته به طور تقریبی ۵۸۵ سالن سینمایی ساخته شده است، اما تلاش داریم تا پایان دولت این عدد را به ۱۰۰۰ سالن سینمایی افزایش دهیم که تاکنون ۲۰۰ سالن اضافه شده است.

تلاش داریم تا شمار سینماهای کشور را تا پایان این دولت به هزار سالن برسانیم و تاکنون ۲۰۰ سالن به ظرفیت سینماهای کشور در این دولت افزوده شده است.

وی با تجلیل از تلاش‌های استاندار هرمزگان، از وی به عنوان یکی از بهترین مدیران کشور یاد کرد که گام‌های مهمی برای توسعه کشور برداشته است و رهبری معظم انقلاب اسلامی نیز از ایشان تجلیل کرده‌اند.

رئیس سازمان سینمایی کشور با اشاره به نقل و قولی از شهید حاج قاسم سلیمانی، افزود: شهدا حی و زنده هستند و تلاش برای آن‌ها به طور قطع آثار و برکات بسیار ارزنده‌ای را به همراه دارد؛ شعار محوری دولت سیزدهم در بحث فرهنگ، عدالت محوری است و بر همین مبنا تلاش می‌کنیم در تمام استان‌ها حضور پیدا کرده و مشکلات استان‌ها را بررسی کنیم‌.

وی گفت: هرمزگان استان پر استعدادی در حوزه فرهنگ و هنر است، اما فرصت بروز و ظهور هنرمندان به خوبی ایجاد نشده است و تلاش می‌کنیم این زمینه را در استان‌ها فراهم کنیم.

خزاعی ادامه داد: در این دولت به ریاست معاون اول رئیس جمهور شورای عالی سینما تشکیل شد، که یکی از مصوبات این شورا فراهم کردن امکان تهیه مسکن برای سینماگران است که از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم.

وی اضافه کرد: با اینکه ما کمبود سینما در هرمزگان داریم، اما هرمزگانی‌ها جزو استان‌های پر مخاطب کشور محسوب می‌شود و رتبه سیزدهم را از این بابت در اختیار دارد، ۲۲۵ شهر در ابتدای دولت سیزدهم فاقد سالن سینما بودند که در سال گذشته موفق شدیم این مشکل را برای ۵۰ سالن برطرف کنیم.

رئیس سازمان سینمایی کشور گفت: آمادگی داریم در شهرستان‌هایی که سالن‌های بدون تجهیزات دارند در بحث تأمین تجهیزات مشارکت کنیم و در حوزه فیلم کوتاه و فیلم مستند نیز بودجه بسیار خوبی را برای هرمزگان در نظر گرفتیم تا در استان این فیلم‌ها تولید شوند و در حوزه فیلم حرفه‌ای که یک سوژه مدنظر استان را به ما معرفی کنید و ما حاضر به سرمایه‌گذاری و تولید هستیم.

وی خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان را به استان هرمزگان واگذار کنیم و ۵۰ درصد هزینه‌ها را نیز خودمان در تهران تأمین خواهیم کرد.

منبع: فارس

کد خبر 667232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.