۲۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۰
کفاره خودنمایی شهید حسن فاتحی

حاج‌مهدی مظاهری، فرمانده شهید حسن فاتحی در عملیات کربلای ۴ می‌گوید: حسن شب قبل از عملیات به من گفت که خواهشم این است که اگر من شهید شدم، شما مقداری از خون من را به بدنم بمالید. چون احساس می‌کنم که با این قیافه خودنمایی کرده‌ام، باید کفاره‌ای بدهم!

به گزارش خبرنگار ایمنا، مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در یکی از سخنرانی‌هایشان از جوانانی گفتند که امام خمینی (ره) آنها را فتح الفتوح انقلاب نامیده بودند، جوانانی که جنگ آنها را تربیت کرد و ره صدساله را یک‌شبه رفتند.

شهید حسن فاتحی نمونه یکی از این جوانان است که سن و سال زیادی نداشت که در عملیات کربلای ۴ به فیض شهادت نائل شد اما در شب عملیات به گونه‌ای با فرمانده‌اش صحبت می‌کند که گویی سال‌ها در مکتب عرفا درس خوانده است.

مهدی مظاهری، درباره او می‌گوید: «جوانی بود رعنا و رشید. بسیار خوش‌چهره و خوش‌سیما با موهای طلایی و چشم آبی و پوست سفید. اصلاً یک شخصیت ویژه و متفاوتی داشت. او شب قبل از حرکتمان به من گفت: اوستا میشه من یه خواهشی از شما بکنم؟ گفت: من واقعیتش این است که مشکلی دارم. قبل از آمدن به جبهه، زیاد دنبال لباس و تیپ و و جلوی آینه بودم برای ظاهرم. خواهشم این است که اگر من شهید شدم، شما مقداری از خون من را به بدنم بمالید. چون احساس می‌کنم که با این قیافه خودنمایی کرده‌ام، باید کفاره‌ای بدهم!» این حرف خودش است نه یک کلمه کم، نه یک کلمه زیاد! حسن گفت: من از شما می‌خواهم از این خونم به موهایم بمال که من روز قیامت، خوب محشور بشم.

حسن فاتحی (معروف به حسن سرطلا یا همان حسن آمریکایی) متولد بیستم شهریورماه ۱۳۴۸ و از بچه‌های گردان غواصی حضرت یونس لشکر ۱۴ امام حسین (ع) اصفهان بود که در عملیات کربلای ۴ به شهادت رسید.

کفاره خودنمایی شهید حسن فاتحی

کد خبر 667230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.