۳۲ هزار هکتار زمین در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار گرفته است

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: تا کنون زمین مورد نیاز ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم تامین شده است.

به گزارش ایمنا، ارسلان مالکی امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در شورای مسکن استان همدان که همراه با آغاز عملیات احداث ۱۱ هزار واحد مسکونی در شهرک پرواز برگزار شد، با بیان اینکه زمین ۶۰۰ هزار واحد را به متقاضیان آنها متصل کردیم، اظهار کرد: مردم همدان دغدغه مسکن دارند و تلاش‌های بسیاری انجام شد تا به آغاز عملیات اجرایی این ۱۱ هزار مسکن برسیم.

وی با بیان اینکه مسئله مسکن یک دغدغه و چالش اساسی و مهم برای ما است، افزود: بخش زیادی از این چالش‌ها به کم کاری‌های گذشته باز می‌گردد چنانچه در دو دولت گذشته یک کار در مسئله مسکن انجام نشده است.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با اشاره به اینکه دولت سیزدهم اراده کرده است تا چالش مسکن را برطرف کند، تصریح کرد: تاکنون تأمین زمین در کشور به خوبی پیش رفته و حدود ۳۲ هزار هکتار زمین با کاربری مسکونی در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دادیم.

وی با بیان اینکه ۲۴ هزار هکتار زمین در کارگروه‌ها و شوراهای برنامه‌ریزی در حال الحاق داریم، ادامه داد: در مجموع ۵۶ هزار هکتار از اراضی دولت در اختیار طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد و بالغ بر دو میلیون واحد مسکونی می‌توان احداث کرد و با آنچه تاکنون اعلام شده ۱.۵ میلیون خانوار در این زمین‌ها می‌توانند صاحب خانه شوند.

مالکی با تاکید بر اینکه در سازمان ملی زمین و مسکن تمام مسکن مهری که در اراضی دولتی ساخته شد ۵۹۰ هزار واحد است، خاطرنشان کرد: تاکنون در دولت سیزدهم زمین ۱.۵ میلیون واحد مسکونی تأمین شده شده است.

وی با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن همه ظرفیت‌های موجود در حوزه دولتی، خصوصی، بنیادها، نیروهای مسلح استفاده شده تا این مشکل برطرف شود، گفت: در حوزه اجرایی نیز از خود مالکی، از مردم از کارگزاران دولتی و حکومتی و قرارگاه‌ها و شرکت‌های انبوه ساز استفاده شده تا مشکل مسکن حل شود.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه برای رفع مشکل مسکن نیاز به همکاری بسیار بالای بین دستگاهی دارد، اظهار کرد: با توجه به اراده بنیاد مسکن این شهرک پرواز طی ۲۴ ماه به اتمام خواهد رسید و واحدهای مسکونی به مردم تحویل داده خواهد شد.

منبع: فارس

کد خبر 667221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.