بیش از ۴ میلیون تن گندم تضمینی از کشاورزان کشور خریداری شد

از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون چهار میلیون و ۲۴ هزار و ۳۱۶ تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور خریداری شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با ۸۴۸ هزار تن افزایش، از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون چهار میلیون و ۲۴ هزار و ۳۱۶ تُن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان کشور خریداری شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته با ۸۴۸ هزار تن افزایش، از رشد ۲۵ درصدی برخوردار بوده است.

بر اساس این گزارش، به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن (۴۲.۵ درصد)، فارس با خرید ۵۲۴ هزار تن (۱۳ درصد) و گلستان با خرید ۴۲۵ هزار تن (۱۰.۵ درصد) از کل گندم خریداری شده در کشور را به خود اختصاص داده‌اند.

از سوی دیگر، نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته، استان‌های بوشهر حدود پنج برابر، کرمانشاه حدود ۳.۵ برابر، کهگیلویه و بویراحمد حدود ۲.۵ برابر، لرستان و سیستان و بلوچستان نیز هریک دو برابر رشد تولید داشته‌اند.

گفتنی است؛ تاکنون بیش از ۲۵ هزار و ۵۸۳ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان بابت تحویل گندم پرداخت شده و پرداخت مابقی مطالبات نیز در جریان است.

کد خبر 667219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.