مراودات و تعاملات مابین شهرداری‌های اصفهان و نجف افزایش یابد

شهردار نجف اشرف گفت: آماده همکاری در سطوح مختلف وظایف مربوط به شهرداری نجف و اصفهان بوده و از این مراودات با گرمی استقبال می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عدی عبد الصاحب طویر الخالدی امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در دیدار با علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، اظهار کرد: شهر اصفهان را به لحاظ متعدد، شهر دوم خود می‌دانیم و از بابت میزبانی و استقبال گرم شهرداری اصفهان تشکر می‌کنیم.

وی با بیان اینکه امیدواریم تا در ذیل این سفر دروازه‌های مراودات و ارتباطات مشترکی را به روی دو شهر باز کنیم، افزود: تاریخ اصفهان، بسیار افتخارآمیز است؛ لذا حضور ما در این شهر برای باز کردن افق‌های تازه‌ای میان دو شهر است تا بتوانیم از تجارب مدیریت شهری اصفهان بیش از گذشته استفاده کنیم.

شهردار نجف تصریح کرد: شهر اصفهان از لحاظ ساختاری و عمرانی نسبت به شهر نجف، بسیار پیشتاز بوده و شهر نجف از این منظر به عنوان شهری جوان در برابر اصفهان محسوب می‌شود، لذا نیازمندیم تا آگاهی‌های بیشتری نسبت به عرصه‌های مختلف مدیریت شهری پیدا کنیم و بر آگاهی‌ها و دانش‌های خود بیفزاییم.

وی گفت: معتقدیم آنچه که از انسان پس از مرگ باقی می‌ماند، خدماتی است که در این دنیا ارائه می‌دهد، در این راستا در سایه فصول مشترک و افزایش مراودات و دانش‌ها می‌توانیم این خدمات ماندگار را بیش از بیش ارائه کنیم.

عبد الصاحب طویر اضافه کرد: همچنین درصدد هستیم تا در مورد زیارت اربعین حسینی بتوانیم افق‌های تازه‌ای را میان دو شهر اصفهان و شهر نجف بگشاییم، پیش از این همکاری‌هایی را با شهرداری قم و مشهد آغاز کرده‌ایم چرا که زائران زیادی میان این دو شهر به شهر نجف و همچنین بالعکس در طول سال، تردد می‌کنند که نیازمند تقویت زیرساخت‌های لازم برای میزبانی شایسته از آنها در شهر عراق هستیم.

وی افزود: برای حضور نیروهای شهرداری نجف در اصفهان به منظور آموزش و تربیت در عرصه‌های مختلف، آمادگی خود را اعلام کرده و از این امر استقبال می‌کنیم.

شهردار نجف تصریح کرد: موضوع پساب و تصفیه‌های فاضلاب در کشور عراق ذیل شهرداری نیست، شهرداری‌های عراق بیشتر در عرصه ساخت و ساز خیابان‌ها، معابر، نظافت و ساماندهی امور ترافیکی و همچنین جذب سرمایه‌گذاری و بخش خصوصی رسالت و مأموریت دارند.

وی خاطرنشان کرد: آماده همکاری در سطوح مختلف وظایف مربوط به شهرداری نجف و اصفهان بوده و از این مراودات با گرمی استقبال می‌کنیم.

عبد الصاحب طویر بر لزوم افزایش ارتباطات و همکاری‌های مشترک فی‌مابین شهرداری نجف و اصفهان تاکید کرد و گفت: در ایام اربعین حسینی انبوه جمعیت زیادی به قصد زیارت کربلا پا به کشور عراق می‌گذارند، اما همه زائران دوبار یکی در زمان ورود و دیگری در زمان خروج از کشور عراق، به شهر نجف آمده و زیارت می‌کنند که این مهم توجه بیشتر برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت تر به زوار می‌طلبد.

وی افزود: فصل تابستان در پیش است و ایام اربعین نیز در این فصل قرار دارد که ارائه خدمات بیشتر بهداشتی برای حفظ سلامتی زوار از ضروریات است، لذا امیدواریم در سایه همکاری‌های دو شهرداری بر این مهم دست یابیم.

مراودات و تعاملات مابین شهرداری‌های اصفهان و نجف افزایش یابد

در ادامه احمد مزار المنحه، مدیر شهرداری‌ها در استانداری نجف اشرف گفت: با حضور در شهر اصفهان گویی در شهر نجف هستیم و از این بابت احساس غربتی نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه پیش از این میان شهر نجف و شهرهای تهران، مشهد و کاشان عقد خواهرخواندگی برقرار شده بود، ادامه داد: اما این تفاهم نامه‌ها و عقد خواهرخواندگی فقط بر روی کاغذ امضا شده و در مقام عمل اتفاق خاصی رخ نداده و قطعاً امیدواریم با توجه به جدیت شهر اصفهان و شهرداری آن، با عقد خواهرخواندگی میان شهر نجف و اصفهان اتفاقات درخشان را شاهد باشیم و نشانی از شهر اصفهان در ایام اربعین حسینی و زیارت زوار برپا باشد.

مدیر شهرداری‌ها در استانداری نجف اشرف تصریح کرد: در واقع شهر نجف، شهری با قدمت تاریخی، مذهبی و فرهنگی است لذا امیدواریم که پایتخت حضرت مهدی (عج) باشد.

وی با بیان اینکه در نجف اشرف فرصت‌های زیادی برقرار است که فقط نیاز به فعال‌سازی در سایه همکاری‌ها داریم، زیرا فعال سازی توافقنامه‌ها بیشتر از نوشتن و امضای آنها مهم است، افزود: در صدد هستیم از تجارب شهرداری اصفهان برای شهرداری‌های جدید و شهرهای جدیدی که در کشور عراق در حال ساخت است، بهره ببریم.

مزار المنحه اضافه کرد: اکنون در همه استان‌های عراق شهرک‌های جدیدی در حال احداث است به طوری که در مجموع علاوه بر شهرداری نجف، ۹ شهرداری در این منطقه وجود دارد، همچنین سه شهرداری جدید تأسیس می‌شود، بنابراین ما ۱۲ شهرداری را خواهیم داشت که استفاده از تجارب موفق شهرداری اصفهان می‌تواند مسیر را برای آنها مشخص سازد.

در ادامه محسن عادل شهردار کوفه نیز به بیان نقطه نظرات و پیشنهادات خود پیرامون برقراری ارتباطات و تعاملات بیشتر میان شهرداری‌های اصفهان و کوفه جهت بهره‌مندی از ظرفیت‌های فی‌مابین پرداخت.

کد خبر 667204

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.