تکمیل زیرساخت پایانه برکت اولویت راهداری/ زائران از خودروی شخصی استفاده کنند

معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تکمیل زیرساخت‌های پایانه برکت در مرز بین المللی مهران از اولویت‌های این سازمان برای اربعین ۱۴۰۲ است

به گزارش ایمنا، داریوش امانی امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در نشست ستاد اربعین در مرز مهران، با بیان اینکه خدمت‌رسانی بی‌منت و صادقانه به زائران اولویت این سازمان در ایام اربعین است، اظهار کرد: تمام محوطه پایانه برکت باید آسفالت و سالن استراحت رانندگان این بخش نیز تا اربعین امسال به بهره برداری برسد.

وی با بیان اینکه سال گذشته سالن انتظار در پایانه وجود نداشت، افزود: در حال حاضر محوطه ۲۵۰۰ متری با تلاش عوامل راهداری آماده شده و قرار است تا شش هزار متر توسعه یابد تا جوابگوی مسافران در این پایانه جهت استراحت و انتظار زوار باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: پایانه برکت جزو شرح وظایف راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نبود، اما امسال طبق مصوبه ستاد اربعین به سازمان واگذار شده و در این راستا از اربعین سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی جهت ساخت سایبان و سالن انتظار صورت گرفته است.

وی با اشاره به اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در پایانه مرزی مهران، گفت: اعتبارات لازم برای اجرای تمامی پروژه‌های اربعین حسینی در این پایانه به استان تزریق خواهد شد.

امانی با توجه اینکه شهرداری توان ساماندهی پایانه برکت را نداشت بر اساس مصوبات ستاد اربعین این پایانه به سازمان راهداری واگذار شد، اضافه کرد: در تلاش هستیم در زمان باقیمانده تا اربعین اقداماتی مانند خوابگاه رانندگان، سالن انتظار برای مسافران، تونل‌های سرما و سایبان که در حال انجام است و در صورت تسریع شدن فرایند اداری فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مسیر منتهی به مرز و پایانه مهران، تاکید کرد: با توجه به بازدیدهای صورت گرفته امروز در سطح زیرساخت‌های اربعین، اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اقدامات خوبی در محورهای مختلف استان انجام داده و امیدواریم تا پایان مردادماه کلیه اقدامات زیربنایی به سرانجام برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه سایبان‌ها بحث جدی سازمان راهداری است، افزود: تمام مسافران باید در تمام مسیر، از پیاده شدن تا نقطه صفر مرزی از یک تونل و کریدور خنک عبور کنند، در پایانه برکت ایجاد سالن انتظار برای مسافران که بخشی از آن صورت گرفته و باید ارتقا داده شود و سراسر محوطه عملیاتی پایانه نیز آسفالت شود.

وی گفت: فضای سبز پایانه مهران مناسب نبوده و باید در این راستا درختانی با توجه به شرایط آب و هوایی و اقلیم شهرستان کاشته شود،

امانی گفت: با توجه به اینکه بیشترین تردد از مرز مهران صورت می‌گیرد و در موج برگشت زائران مرز مهران را به دلیل نزدیکی انتخاب می‌کنند، از زائران درخواست داریم حتی الامکان از خودرو شخصی استفاده کنند تا در برگشت با مشکلی برخورد نکنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 667197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.