تقویت نظام تولیدی مسئله اساسی در کشور است

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: مسئله فاضلاب شهرک صنعتی صفادشت مورد رسیدگی قرار گیرد و شهرداری نسبت به اجرای آن اقدام کند، چراکه تقویت نظام تولیدی کشور راهبردی بوده و مسئله اساسی در کشور است.

به گزارش ایمنا، علی القاصی‌مهر امروز -چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه- در ششمین جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان تهران که با حضور نماینده مجلس، جمعی از مدیران و مسئولان استانی و شهرستانی و صنعتگران در فرهنگسرای صفادشت برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات در شهرک صنعتی صفادشت قابل پیگیری و رفع شدن است و همکاری و هماهنگی خوبی باید میان دستگاه‌ها صورت گیرد تا بسیاری از مسائل مطرح شده توسط دستگاه‌های متولی برطرف شود.

وی با اشاره به اینکه موتور محرکه پیشران نظام اقتصادی کشور عمدتاً در بستر فعالیت‌های اقتصادی و تولیدی است و فعال کردن صنعت کشور نجات‌بخش جامعه است، افزود: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران منجر به تقویت بنیه تولید و اقتصاد کشور شد و ساختن ایران قوی و رهایی از وابستگی‌های اقتصادی و نیازمندی‌های عمومی جامعه در گرو قطع وابستگی‌ها و ساختن کشوری با پشتوانه نیروهای توانمند و با اتکا به شرکت‌های دانش بنیان و توسل حوزه فناوری خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی که سرمایه عظیم کشور هستند در ساختن آینده کشور می‌توانند گرفتاری و مشکلات کشور را رفع کنند و مقام معظم رهبری بر عرصه تولید تاکید داشته و راه نجات کشور در همین مسیری است که صنعتگران و تولیدکنندگان گام برداشته‌اند.

وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از واحدهای شهرک صنعتی صفادشت، ادامه داد: در این جلسه نیز مسائلی مطرح شد و همه آن‌ها به دبیرخانه ستاد استان ارجاع شده و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هر واحد تولیدی پرونده و سابقه‌ای داشته و مسائل مطرح نشده مورد کارشناسی قرار گرفته و در این رابطه پیگیری مستمری انجام می‌شود.

القاصی‌مهر با بیان اینکه سامانه‌ای در دبیرخانه اقتصاد مقاومتی راه‌اندازی شده و پنجره واحد راهی برای مطرح کردن مشکلات است و در بازرسی کل استان نیز آمادگی اعلام و پیگیری وجود دارد، گفت: گلایه صنعتگران از بانک‌های نام‌برده همین امروز رسیدگی شده و تسهیلاتی که در جهت توسعه واحد تولید مطرح شد و در دبیرخانه ستاد و با ورود سازمان بازرسی رسیدگی می‌شود.

وی در خصوص مشکلات آب و برق، افزود: این مسائل در کل کشور مطرح است و برنامه‌ای که برای ساعات کاری در نظر گرفته شده است، در راستای صرفه‌جویی برق است تا به هر نحوی برق منازل قطع نشود و سهمیه مورد نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی باید تأمین و نیازسنجی واحدها در سهمیه سوخت انجام شود.

ضرورت رسیدگی به مسئله فاضلاب شهرک صنعتی صفادشت

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه مسئله فاضلاب شهرک صنعتی صفادشت مورد رسیدگی قرار گیرد و شهرداری نسبت به اجرای آن اقدام کند، ادامه داد: تمام مسائل و موضوعات مطرح شده به طور مکتوب به دبیرخانه ارسال، ثبت و فرایند پیگیری به طور مستمر انجام شود، تقویت نظام تولیدی کشور راهبردی بوده و مسئله اساسی در کشور است.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های متولی لازم است هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا مشکلاتی برای واحدهایی تولیدی ایجاد نشود، قانون حمایت از واحدهای صنعتی سازوکارهای خوبی ارائه کرده اما این قانون به خوبی اجرا نمی‌شود و سازمان حمایت از صنایع باید مستقر شده و اعتبار قابل توجهی که مجلس مصوب کرده در همین راستا مورد حمایت قرار گیرد و سازمان بازرسی کل کشور بر نظارت صحیح این قانون رسیدگی داشته باشد.

القاصی‌مهر با بیان اینکه منابع مالی مورد نیاز از جانب برنامه و بودجه اختصاص داده نشده و روند احیا و راه‌اندازی واحد با مشکل مواجه است، گفت: فرایند حمایت از تولید با کندی پیش می‌رود و همه نهادها باید ظرفیت خود را برای حمایت از تولید پای کار آورند، نظام تأمین مالی بانک محور در دنیا مترود است و آسیب‌هایی به واحدها وارد کرده و لازم است روند مالی بلند مدت محقق شود و لازم است تملک بانک‌ها در واحد تولیدی بررسی شود تا از تعطیلی واحدها جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه تمام رویکرد در دستگاه قضائی و نظارتی بر این است که تا حد ممکن مسئولانی که در مسیر تولید تخلفاتی داشته‌اند در مسیر تخلف اداری مورد رسیدگی قرار گیرند و در راستای حمایت از تولید فرایند شفاف تعریف شود، افزود: نقش دستگاه‌ها مشخص شده تا کوتاهی نداشته باشند و در صورت ترک فعل به دستگاه قضائی معرفی شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به اینکه درگاه کلی مجوز نیازمند پیگیری دبیرخانه است و در خصوص تعلیق کارت بازرگانی لازم است بازنگری صورت گیرد، اظهار کرد: امروز در بحث محصولات راهبردی کشور وابستگی به خارج وجود دارد و ورود صنایع نو و پیشرفته آن طور که مورد انتظار است، انجام نشده و مشکلاتی در حوزه کشاورزی وجود دارد و باید این حوزه تقویت شود و در اولویت‌های اصلی مورد توجه باشد.

جلوگیری از تعطیلی ۶۶ واحد تولیدی در سال گذشته

وی افزود: در سال گذشته از تعطیلی ۶۶ واحد تولیدی جلوگیری و ۱۲ واحد تولیدی احیا شد و ۲۶۶۵ اشتغال با پیگیری ستاد ایجاد شده که مورد توجه است و رویکرد پیگیرانه بوده و این بازدیدها و تبیین مسائل در مسیری است که نتایج مورد نظر محقق شود.

القاصی‌مهر ادامه داد: در دادگستری رویکرد این است که اگر مدیر واحدی تخلفی داشت از بازداشت آن تا حد ممکن جلوگیری شود که آسیبی به واحد تولیدی وارد نشود و در همه شهرستان‌ها و واحدهای قضائی بخشنامه شده که پرونده واحدهای صنعتی به سرعت رسیدگی شود و ساماندهی سامانه‌های فروشگاهی، بازنگری مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی، اجرای کامل و حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از ورود کالای مشابه خارجی مورد تأکید است.

وی خاطرنشان کرد: نیاز جامعه به مسئله تولید گره خورده و اگر این مسئله به درستی مدیریت و از همه توانمندی‌ها استفاده شود، می‌توانیم موفق باشیم.

منبع: فارس

کد خبر 667190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.