آموزش نخستین گام تحقق اهداف شوراها است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: آموزش نخستین گام تحقق اهداف شوراها در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی است و این نهاد مردمی را به قوانین موجود آگاه می‌سازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیاوش سلیمانی امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ در کارگاه آموزشی ویژه اعضای شورای اسلامی شهرها و روستاهای شهرستان شهرکرد اظهار کرد: با توجه به اینکه شهرکرد ویترین استان چهارمحال‌وبختیاری است، شورای اسلامی شهر شهرکرد باید برای بقیه شهرهای استان الگو باشد، لذا انتظار می‌رود در اجرای وظایف و اختیارات به نحو احسنت عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه یکی از حساس‌ترین و حیاتی‌ترین امور شورا انتخاب شهردار است، تصریح کرد: کسی که به شورا ورود پیدا می‌کند مسئولیت پذیرفته است تا بدون مزد و منت به مردم خدمت کند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: شورا از چند منظر دارای اهمیت و جایگاه ویژه است، شورا مسئولیت دینی عقلی و قانونی دارد و از منظر اسلام، اساس و بنیان شورا برگرفته از آموزه‌های دینی و قرآنی است که سوره‌های شورا و آل عمران و احادیث پیامبر و ائمه اطهار (ع) مبین این موضوع است.

وی ادامه داد: شورا پشتوانه قانونی دارد و ۹ اصل از قانون اساسی به جایگاه شورا اشاره کرده است اما آنچه در واقعیت اتفاق افتاده، فاصله زیادی با قانون اساسی دارد و ما باید دولت و مجلس را مجاب کنیم تا شوراها از وضع موجود خارج و به واقعیت نزدیک شوند.

وی گفت: شوراها پارلمان ملی و مردمی و بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند و وظیفه قانون‌گذاری در محل انتخابیه خود را می‌توانند انجام دهند.

سلیمانی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و روستا به‌عنوان قوه چهارم در کنار سه قوای دیگر کشور فعالیت می‌کند و وظایف گوناگونی بر عهده دارد و همگی از نقاط دور افتاده استان تا مرکز استان به صورت فی سبیل الله در حال فعالیت هستند.

وی افزود: آموزش نخستین گام تحقق اهداف شوراها در راستای افزایش اثربخشی و کارآمدی است و این نهاد مردمی را به قوانین موجود آگاه می‌سازد؛ از آنجایی که آموزش فرایند برنامه سنجی ارزیابی و اجرا است و موجب می‌شود شوراها وظایف خود را به بهترین نحو انجام دهند، می‌توان گفت که آموزش از اجرا مهم‌تر است.

سلیمانی گفت: اگر کاری انجام دهیم که قانونی نباشد، آسیب آن به خود ما وارد می‌شود، لذا در انجام امور قانونی و نظارت‌ها دقیق عمل کنید تا حادثه متروپل آبادان دوباره اتفاق نیفتد.

کد خبر 667132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.