ظرفیت علم‌وفناوری فرصت بی‌رقیبی برای توسعه اشتغال است

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی با بیان اینکه فرصتی که علم و فناوری در اختیار توسعه، ایجاد اشتغال و مهارت‌آموزی قرار می‌دهد یک فرصت بدون رقیب است، گفت: ناگزیریم برای توسعه و پیشرفت از ظرفیت علم و فناوری استفاده کنیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، محمد مهدوی در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) در مورد نقش شرکت‌های دانش بنیان در ایجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: فرصتی که علم و فناوری در اختیار توسعه، ایجاد اشتغال و مهارت آموزی قرار می‌دهد، یک فرصت بدون رقیب است. ناگزیریم برای توسعه و پیشرفت الزاماً از ظرفیت علم و فناوری استفاده کنیم؛ البته این توسعه همراه با انتقال و ایجاد ثروت و توسعه اجتماعی و امنیت پایدار است.

وی با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش موثری در محرومیت زدایی مناطق محروم داشته باشند، افزود: رویکردی که باید در حوزه علم و فناوری داشته باشیم، این است که ببینیم ظرفیت‌های هر بخش از کشور را چگونه می‌توانیم فعال کنیم تا ظرفیت‌های در اختیار به طور بهینه به خلق ثروت بیانجامد.

دبیر ستاد راهبردی توسعه علوم و فناوری‌های شناختی ادامه داد: بخشی از این ظرفیت‌ها، ویژگی‌های افراد ساکن در مناطق محروم و فعالیت‌های ذهنی آنها همچنین زیر ساخت‌های آن منطقه است. هر دو مورد با به کار گیری علم و فناوری و دانش محقق می‌شود.

وی همکاری نهادهای مختلف با شرکت‌های دانش بنیان را ضروری دانست و افزود: ما مجموعه‌ای از بردارها داریم که کنار هم می‌توانند همگرا، همسو و هدفمند باشند.

گفتنی است؛ نخستین نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) از ۲۳ تا ۲۵ خرداد ماه در محل مصلی امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 667109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.