بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص دارد/ اکنون بهار خدمت مدیریت شهری است

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بیش از ۶۰ درصد یعنی بیشترین بودجه و فعالیت شهرداری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص داده شده است، گفت: هر ماه در شورای اسلامی شهر رشد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های شاخص را رصد می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول میرباقری امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ در آئین کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا اظهار کرد: در دوره جدید مدیریت شهر، شهروندان کارگاه فعالیت‌های عمرانی را در سطح شهر کمتر شاهد هستند، چراکه نیاز امروز کلان‌شهرها تقویت حمل‌ونقل عمومی است، لذا باید اقداماتی در این حوزه انجام شود.

وی افزود: در این راستا بیش از ۶۰ درصد یعنی بیشترین بودجه و فعالیت شهرداری به حوزه حمل‌ونقل اختصاص داده شده است، زیرا در این حوزه جا مانده‌ایم، این در حالی است که برخی شهرها در این حوزه دیرتر کار را آغاز اما رشد بیشتری کردند.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اولویت مدیریت شهری در حوزه حمل‌ونقل عمومی راه‌اندازی خط دو متروی اصفهان است؛ شاید مردم این پروژه را به ظاهر نبینند و تحسین نکنند اما بیشتر از آنچه فکر کنید، نیاز شهر تقویت حمل‌ونقل عمومی است.

وی خاطرنشان کرد: بخش بزرگی از فعالیت عمرانی شهرداری به رینگ چهارم اختصاص پیدا کرده که در کاهش آلودگی و ترافیک شهر تأثیرگذار است، هر چند که احداث رینگ چهارم برخلاف رینگ‌های اول تا سوم که در مرکز شهر قرار داشت، کمتر مشاهده می‌شود.

میرباقری اظهار کرد: لازم است با سرعت بیشتری در این دوره نسبت به ادوار گذشته موضوع حمل‌ونقل عمومی و نیازهای زیرساختی شهر را پیش ببریم، البته نیاز مردم و افزایش کیفیت زندگی آنها در قالب طرح‌های محله‌محور دیده شده است، بر این اساس هر سال در هر منطقه پروژه‌های محله‌محور در راستای ارتقای کیفی محلات اجرایی می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ماه در شورای اسلامی شهر رشد و پیشرفت پروژه‌های عمرانی به‌ویژه پروژه‌های شاخص را رصد می‌کنیم و در صورت لزوم به آن ورود خواهیم کرد، افزود: بهترین فرصت خدمت مدیریت شهری امسال و سال آینده است، در واقع باید کارها را در این مدت که بهار خدمت محسوب می‌شود، پیش ببریم.

رئیس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بازدید از پروژه‌های عمرانی شاخص و رصد آن، بررسی وضعیت پیشرفت فیزیکی و برنامه زمان‌بندی آن نیز در این کمیسیون انجام می‌شود، گفت: بعضی موانع بیرونی وجود دارد که با تعامل و متواضعانه به‌عنوان سربازی که به‌دنبال پیشرفت کار مردم است، باید آن‌ها را رفع کنیم.

وی تاکید کرد: حتی اگر نقد شویم، برای باز شدن گره کار مردم تلاش خواهیم کرد اما موانع و کم‌کاری درون سیستم قابل پذیرش نیست و نمی‌توان آن را هضم کرد. پروژه‌ای در سیستم نباید معطل بماند.

میرباقری افزود: در دوره ششم مدیریت شهری، فعالیت‌هایی که در مجموعه تخت فولاد طی یک سال اخیر انجام شده، برابر با هفت سال گذشته است، در این راستا بیشتر تکیه‌ها با برگزاری رویدادها رونق گرفته است، همچنین با حمایت مدیر منطقه شش شاهد رشد و رونق فعالیت‌ها در این قطعه از بهشت اصفهان و زمین هستیم.

کد خبر 667105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.