کاهش ۸ مگاواتی مصرف برق در شهرداری اصفهان

رزمایش مدیریت مصرف انرژی در ساختمان‌های اداری شهرداری اصفهان امروز (چهارشنبه) اجرا شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مانور عملیات مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در زمان بحران و قطع برق به همت مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شهرداری اصفهان با همکاری مدیریت بهینه‌سازی و نگهداری و تعمیرات تأسیسات شهری معاونت محیط زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان از ساعت ۸:۰۰ امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ با فرمان مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان آغاز شد.

ارزیابی آمادگی مناطق و سازمان‌های مختلف در برابر بحران، مدیریت حوزه‌ها در حفظ تداوم عملکرد و ارائه خدمات به شهروندان در شرایط بحران، همچنین بررسی سخت‌افزار موجود و احصای نیازهای سخت‌افزاری هر منطقه و سازمان در مواجه با بحران از جمله اهداف برگزاری این رزمایش بوده است.

این رزمایش با هدف تعیین سطح آمادگی مناطق و سازمان‌ها در قالب ۱۵۰۰ اشتراک شهرداری با ۱۶ ساختمان اداری و هفت سازمان منتخب معاونت خدمات شهری برگزار شد.

پس از آغاز مانور، مصرف برق در ساعت ۸:۰۰ این واحدها از ۱۲‌.۱۷ مگاوات به ۳.۲۸ مگاوات رسید؛ در این زمان بعضی مصارف غیرضروری به‌طور کامل از مدار خارج شد، همچنین چهار مگاوات برق با ورود موتورهای دیزلی تأمین شد؛ بر این اساس مصرف برق در شهرداری اصفهان ۸ مگاوات کاهش یافت.

بیشترین مصرف در ایستگاه‌های پمپاژ و سیستم‌های آب‌رسانی قرار دارد؛ در این راستا با توجه به آب‌گیری منابع آب در شب گذشته، امروز امکان قطع پمپاژ ایجاد شد؛ اکنون ۷۰ درصد نقاط اصلی و ساختمان‌های شهرداری مجهز به برق اضطراری دیزلی است.

شهرداری اصفهان تنها کلان‌شهری است که رزمایش مدیریت مصرف انرژی را انجام می‌دهد و گام‌های مؤثری در جهت بهبود آن در سال‌های گذشته برداشته است. مصرف برق منطقه ۱۲ در این رزمایش از ۷۰ کیلووات به صفر رسید.

کاهش ۸ مگاواتی مصرف برق در شهرداری اصفهان

۲ مگاوات ژنراتور جدید به مدار مصرف برق شهرداری اصفهان اضافه شد

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان پس از این رزمایش اظهار کرد: امروز همزمان با رزمایش دو مگاوات ژنراتور جدید به مدار مصرف برق شهرداری اصفهان اضافه شد، در این راستا اکنون توانایی تأمین ۳‌.۸ مگاوات برق در شهرداری اصفهان وجود دارد.

وی افزود: برای تأمین برق اضطراری مورد نیاز شهرداری اصفهان نیازمند پنج مگاوات دیزل ژنراتور هستیم که تا پایان سال‌جاری تأمین خواهد شد.

کاهش ۸ مگاواتی مصرف برق در شهرداری اصفهان

استفاده از ایده‌های جدید برای مدیریت مصرف انرژی

سیدامیر سامع، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساختار، سیاست و برنامه‌های ویژه‌ای از سوی مدیریت شهری برای مدیریت انرژی تعریف شده است؛ بر این اساس شاخص‌هایی برای ارزیابی عملکرد در حوزه مدیریت مصرف برق، آب و گاز و همچنین نگهداری و بهره‌برداری از منابع تعیین شده است.

وی با بیان اینکه می‌توان از ایده‌های جدید در این حوزه نیز بهره برد تا شهر بهتری داشته باشیم، افزود: موضوع انرژی امروز چالشی برای کل کشور است، اما شهرداری توانسته به رغم گستردگی خدمات، مصرف خود را در سال‌های گذشته ثابت نگه داشته و حتی در مواقعی کاهش دهد.

کاهش ۸ مگاواتی مصرف برق در شهرداری اصفهان

مدیریت هوشمند مصرف انرژی

فرزانه کلاهدوزان، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این زمینه اظهار کرد: انجام این مانور کار ارزشمندی بوده و قابل تسری به همه دستگاه‌ها است. شهرداری به صورت داوطلبانه هر سال این اقدام را انجام می‌دهد که شایسته تقدیر است.

وی افزود: هم‌افزایی بین دستگاه‌های مختلف در این رزمایش نشان‌دهنده آن است که در همه بخش‌های کشور می‌توان با انجام این اقدامات به نتایج بهتری دست یافت.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: برای اجرای این رزمایش مصرف انرژی به طور هوشمند مدیریت شده که نشان می‌دهد شهرداری در این زمینه پیشرفت خوبی داشته است.

کاهش ۸ مگاواتی مصرف برق در شهرداری اصفهان

نصب کنتورهای هوشمند نیز در سطح آرامستان‌ها آغاز شده است

علی حاجیان، مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان با بیان اینکه امروز برق ساختمان شماره یک و دو و سالن تطهیر قطع و برق شبکه با دیزل ژنراتور تأمین می‌شود، گفت: برای کاهش مصرف آب نیز با برنامه‌ریزی و تغییر روش‌های آبیاری، مصرف آب در فضای سبز آرامستان‌ها بیش از ۴۰ درصد کاهش یافت.

وی با بیان اینکه نصب کنتورهای هوشمند نیز در سطح آرامستان‌ها آغاز شده است، افزود: هوشمندسازی آب فضای سبز نیز در دستور کار بوده و ۵۰ درصد آرامستان باغ رضوان تا پایان سال با سامانه هوشمند آبیاری خواهد شد. اجرای این طرح با همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان خواهد بود.

مدیرعامل سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان گفت: در لحظه آغاز رزمایش مدیریت مصرف انرژی، مصرف برق این سازمان ۳۵ کیلووات بوده که پس از شروع رزمایش به صفر رسید.

حاجیان اضافه کرد: ۲۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در این سازمان وارد مدار شده و در ادامه نیز ظرفیت این نیروگاه‌ها افزایش پیدا می‌کند.

کاهش ۸ مگاواتی مصرف برق در شهرداری اصفهان

علی‌اکبر رسالت، مدیر منطقه ۱۲ شهرداری اصفهان نیز در این زمینه اظهار کرد: شهرداری منطقه ۱۲ از سال گذشته برای مدیریت مصرف انرژی اقداماتی را در دستور کار قرار داد که از جمله آن می‌توان به اصلاح شبکه روشنایی و تبدیل ۱۵۰۰ چراغ به LED، نصب شش کیلووات نیروگاه خورشیدی و خرید دیزل ژنراتور با قدرت ۲۵۰ کیلووات اشاره کرد.

به گزارش ایمنا، در پایان این همایش، شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان به نمایندگی از وزارت نیرو از عملکرد خوب شهرداری اصفهان در زمینه مدیریت مصرف انرژی تقدیر کرد.

کد خبر 667096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.