۴۵ پروژه در بافت فرسوده و تاریخی پیش‌بینی شده است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: ۴۵ پروژه در بافت فرسوده و تاریخی پیش‌بینی شده است که ۲۵ پروژه از این تعداد طی سه ماه اخیر آغاز شده است و تا پایان سال عملیات اجرایی بیشتر آنها تکمیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، وحید مهدویان امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ در مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه شش شهرداری اصفهان اظهار کرد: رویکرد جدی معاونت شهرسازی و معماری و در مجموع مدیریت شهر در کنار توسعه شهر، احداث پروژه‌های جدید، خیابان‌کشی، احداث حلقه‌های حفاظتی سوم و چهارم، نگاه به گذشته و توجه به محلات است.

وی با اشاره به طراحی رینگ صفر افزود: اجرای رینگ صفر را به عنوان نگین محدوده تاریخی شهر اصفهان تعریف کردیم که مجموعه تاریخی فرهنگی شهر را شامل می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: پروژه‌هایی در شهرداری به صورت جدی در محلات بافت تاریخی و فرسوده آغاز شده یا در دست انجام است، امروز نیز در منطقه شش شاهد آغاز این پروژه‌ها بودیم.

وی خاطرنشان کرد: ۴۵ پروژه در این خصوص در بافت فرسوده و تاریخی پیش‌بینی و ۲۵ پروژه از این تعداد در سه ماه اخیر آغاز شده است و تا پایان سال عملیات اجرایی بیشتر آنها تکمیل می‌شود.

مهدویان با تاکید بر اینکه پروژه‌های بازآفرینی در شهر اصفهان و توجه به بافت فرسوده و محلات کم‌برخوردار از مهمترین برنامه‌های مدیریت شهری است، اظهار کرد: در این راستا پروژه‌هایی در ابعاد یک تا ۱۳ هکتار در هر منطقه تعریف شده که سه مورد از آن به مرحله نهایی تصویب رسیده است و اگر در کمیسیون ماده ۵ به تصویب برسد، عملیات احداث آن آغاز خواهد شد.

وی با تقدیر از مدیر منطقه شش که حامی اجرای پروژه‌ها بوده است، گفت: در کنار اجرای پروژه توسعه شهری، شاهد افتتاح و بهره‌برداری طرح‌هایی از جنس بازآفرینی شهری در محلات ناکارآمد و بافت تاریخی به نفع مردم خواهیم بود تا کیفیت زندگی در شهر ارتقا پیدا کند.

کد خبر 667091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.