آغاز عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد از آغاز عملیات ساخت ایستگاه پمپاژ اکوپارک کویری یزد خبر داد و گفت: این مجموعه بزرگ در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و اجرای تمام بخش‌های آن با رعایت کامل استانداردها و شرایط متناسب با ویژگی‌های استان یزد انجام می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدحسن منصوری‌زاده صبح امروز _چهارشنبه بیست‌وچهارم خردادماه_ در بازدید از مجموعه بزرگ اکوپارک کویری یزد با اشاره به کم‌آبی و شرایط اقلیمی حاکم بر شهر یزد، اظهار کرد: با توجه به ساخت مخزن ذخیره پساب در اکوپارک، به‌منظور تأمین آب مورد نیاز فضای سبز احداثی در سال گذشته و لزوم تکمیل پروژه عملیات اجرایی ساخت ایستگاه پمپاژ در سال جاری، اجرای پروژه با اعتباری بالغ بر ۲۸ میلیارد ریال توسط سازمان در دستور کار قرار گرفت.

وی مدت زمان اجرای طرح را پنج ماه دانست و افزود: پس از اتمام عملیات و تجهیز ایستگاه پمپاژ، شبکه آب فضای سبز اکوپارک به‌طور کامل به وسیله پساب آبیاری می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: این مجموعه بزرگ در نوع خود در تمام کشور بی‌نظیر است و اجرای تمام بخش‌های آن با رعایت کامل استانداردها و شرایط متناسب با ویژگی‌های استان یزد به‌ویژه در حوزه مدیریت مصرف آب، انجام می‌شود.

به گزارش ایمنا، پروژه پارک محیطی کویر (اکوپارک) به عنوان بزرگ‌ترین پارک کویری در کشور در زمینی به مساحت ۱۵۰ هکتار در حال احداث است و از ویژگی‌های آن می‌توان به استفاده از گیاهان کم‌آب‌خواه و مقاوم در برابر خشکی اشاره کرد.

این مجموعه بزرگ با توجه به ظرفیت خوبی که دارد پس از اجرا به محلی برای استراحت و تفریح شهروندان یزد، مسافران نوروزی و شهروندان شهرهای اطراف  تبدیل خواهد شد.

کد خبر 667042

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.