ایران ۶ _ افغانستان ۱ / شروع پرگل شاگردان ژنرال در کافا

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین بازی مرحله گروهی تورنمنت کافا با نتیجه ۶ بر یک از سد افغانستان گذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال کشورمان امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم خردادماه ۱۴۰۲_ در نخستین بازی مرحله گروهی رقابت‌های تورنمنت آسیایی کافا از ساعت ۱۸:۳۰ در بیشکک قرقیزستان در برابر تیم ملی افغانستان قرار گرفت‌.

تورنمنت آسیایی کافا

مرحله گروهی (B)

ورزشگاه: دولن اومورزاکوف - بیشکک قرقیزستان

گل‌ها: سردار آزمون (دقیقه ۲۰)، مهدی طارمی (دقایق ۲۱ و ۲۸ و ۵۱)، علیرضا جهانبخش (دقیقه ۴۵)، فرشاد نور (دقیقه ۵۶)، رضا اسدی (دقیقه ۶۶)

ترکیب تیم ملی فوتبال ایران:

پیام نیازمند (از دقیقه ۷۶- حسین پورحمیدی)، احسان حاج‌صفی، صادق محرمی (از دقیقه ۶۸- رامین رضائیان)، محمدحسین کنعانی‌زادگان، سیدمجید حسینی، سعید عزت‌اللهی، امید نورافکن، علیرضا جهانبخش (از دقیقه ۶۸- مهدی قایدی)، محمد محبی، سردار آزمون (از دقیقه ۵۶- رضا اسدی) و مهدی طارمی (از دقیقه ۵۶- سعید مهری).

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب تیم ملی فوتبال افغانستان:

فیصل حمیدی، فرزاد عطایی، محبوب حنیفی، امان‌الله سرداری (از دقیقه ۸۴- سمیر سمندری)، فرشاد نور، مسیر سمندری، باسط مشتاق، علی باسط، تائوفی اسکندری (از دقیقه ۸۴- امیرالدین شریفی)، یاما شرزاد و امید موسوی (از دقیقه ۶۹- امید زمانی).

سرمربی: عبدالله المطیری

شرح گل‌ها و بازی:

۱ - ۰ (سردار آزمون): دقیقه بیستم بازی، ارسال احسان حاجی‌صفی از سمت چپ ایران به درون محوطه جریمه افغانستان در تیرک دوم به سردار آزمون رسید و مهاجم کشورمان دروازه حریف را با ضربه‌سر باز کرد تا ایران یک بر صفر از حریف پیش بیفتد.

۲ - ۰ (مهدی طارمی): یک دقیقه بعد از گل اول ایران و پس از اینکه محمدحسین کنعانی‌زادگان توپ را از خط‌دفاعی به زمین افغانستان رساند، پاس چیپ هوشمندانه سردار آزمون به مهدی طارمی رسید تا در موقعیت تک‌به‌تک با گلر افغانستان، شماره ۹ ایران بازی را دو بر صفر کند.

۳ - ۰ (مهدی طارمی): هفت دقیقه از گل دوم مهدی طارمی گذشته بود که لژیونر ایران به‌وسیله ضربه‌پنالتی که محمد محبی از دروازه‌بان افغانستان گرفته بود، باز هم گلزنی کرد تا ایران در عرض کمتر از نیم‌ساعت سه‌بار دروازه افغانستان را گشوده باشد.

۴ - ۰ (علیرضا جهانبخش): پاس رو به‌بیرون سردار آزمون، فریب فوق‌العاده و مانور مهدی طارمی روی توپ منجر به این شد علیرضا جهانبخش در حوالی نقطه‌پنالتی در برابر دو مدافع افغانستان صاحب توپ شود و با یک شوت سرضرب گل چهارم ایران را در آخرین دقیقه نیمه‌اول به‌ثمر برساند.

۵ - ۰ (مهدی طارمی): پنج دقیقه پس از گذشت نیمه‌دوم مهدی طارمی باز هم با فرصت‌طلبی از دفاع آشفته افغانستان با گلر این تیم تک‌به‌تک شد و گل پنجم ایران و همچنین گل سوم خودش را وارد دروازه این تیم کرد.

۵ - ۱ (فرشاد نور): روی یک ضربه‌ایستگاهی به‌دست آمده در دقیقه ۵۶ با یک شوت مستقیم به‌طرز عجیب و البته دیدنی برای افغانستان گلزنی کرد تا کلین‌شیت شاگردان قلعه‌نویی در همین بازی نیز برهم بخورد.

۶ - ۱ (رضا اسدی): رضا اسدی که در نیمه‌دوم برای ایران وارد میدان شده بود در حمله‌ای که تیم ملی کشورمان در دقیقه ۶۶ انجام داد موفق شد نخستین گل خود را با پیراهن تیم ملی به‌ثمر برساند تا افغانستان شش‌تایی شود.

کد خبر 666977

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.