لزوم جبران خسارات وارده توسط معادن به جاده‌های استان

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان گفت: طبق مصوبات هفدهمین جلسه شورای معادن استان، باید اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بسته کامل پیشنهادی خود در خصوص ایمن سازی راه‌های دسترسی معادن به شریان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان را ارائه کند.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، مهران زینلیان در حاشیه هفدهمین جلسه شورای معادن استان، اظهار کرد: در این جلسه، ۲۳ پرونده در خصوص معادن استان مطرح و در خصوص این پرونده‌ها تصمیم‌گیری شد.

وی ادامه داد: یکی از مباحث اصلی مطرح شده در این جلسه از شورای معادن استان در خصوص ایمن سازی راه‌های دسترسی معادن به شریان‌های حمل‌ونقل جاده‌ای استان بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان ضمن اشاره به مصوبات گذشته شورای معادن در خصوص مسیر دسترسی معادن استان، مطرح کرد: طبق مصوبات قبلی مقرر شده بود مسیر دسترسی به معادن استان ایمن سازی شود همچنین ۲۵ درصد عوارض معادن طبق تبصره ۷ قانون بودجه سال ۱۴۰۲، در اختیار اداره کل راهداری به منظور بهسازی جاده‌های استان قرار بگیرد.

زینلیان اضافه کرد: همچنین یک درصد فروش معادن استان نیز به استناد ماده ۴۳ قانون ششم توسعه باید برای جبران خسارت وارد به جاده‌های استان هزینه شود؛ که همه این موارد به صورت مفصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بسته کامل پیشنهادی خود را به شورا ارائه کند.

وی تصریح کرد: در خصوص معادن جوشقان استرک کاشان نیز در جلسه بحث مفصلی انجام شد و با توجه به نظرات متفاوت تخصصی که در خصوص تأثیر این معادن در آبخوان منطقه داشت مقرر شد کمیته‌ی کارشناسی با حضور ذی‌نفعان، کارشناسان مربوطه بویژه در حوزه آب تشکیل و نظریه تخصصی مشورتی این کمیته به شورای معادن استان اعلام تا مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 666947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.