رونق اقتصادی بریتانیا با احداث زیست‌پذیرترین محله منچستر

فرآیند احداث اولین قطب حمل‌ونقل بریتانیا در منچستر آغاز شده و قرار است به عنوان بخشی از پروژه توسعه منطقه مردم-محور محله آنکتس در شهر پیاده شود؛ با اجرای پروژه‌های هدفمند، این محله تا سال ۲۰۲۴ به یکی از زیست‌پذیرترین مناطق جهان تبدیل می‌شود که رونق اقتصادی بریتانیا را به همراه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران منچستر انگلستان طی دو دهه گذشته اقدامات متعددی را برای اولویت بخشیدن شهروندان بر خودروها در منطقه آنکتس اعمال کرده و کوشیده‌اند بیش از هر مورد دیگری بر تشویق مردم به اتخاذ سفر سبز و حمایت از رویکردهای پایدار شهری از این طریق تمرکز کنند. این اقدام به عنوان سومین مرحله از رویکردهای مدیران منچستر برای نوسازی آنکتس با هدف تبدیل آن به قلب سبز شهر و افتتاح هزار و ۵۰۰ خانه مسکونی جدید در منطقه اعمال خواهد شد و احداث سازه‌های اداری متعددی را نیز به دنبال خواهد داشت.

حمایت از اهداف صفر کربن

قطب حمل‌ونقل آنکتس تحقق اهداف بلندپروازانه منچستر برای تبدیل به شهر کربنی خنثی را تا سال ۲۰۳۸ تسهیل خواهد کرد، ضمن این‌که برنامه‌ریزان را به اعمال اقداماتی در زمینه مدیریت پارکینگ، کاهش تردد خودروهای خصوصی در سراسر منطقه و زمینه‌سازی برای توسعه فضاهای بیشتر به پیاده‌راه‌ها و محل‌هایی برای گرد هم آمدن شهروندان سوق خواهد داد. احداث این مرکز مفهوم جدیدی در طراحی شهری به شمار می‌رود که با همکاری نهادهای مختلف شامل اعضای شورای شهر منچستر اجرا خواهد شد و سرمایه‌گذاری سبز، افزایش فضاهای عمومی، تردد پایدار، طراحی ساختمان‌های مسکونی شخصی و به حداقل رساندن فضای پارک خودروها در رأس اهداف آن قرار خواهد گرفت.

رونق اقتصادی بریتانیا با احداث زیست‌پذیرترین محله منچستر

برنامه‌ریزان منچستر پیش‌بینی کرده‌اند که این پروژه تا پایان سال ۲۰۲۴ به پایان برسد و پس از آن، آنکتس به یکی از زیست پذیرترین مناطق جهان تبدیل شود که این امر به سهم خود می‌تواند ظهور سرمایه‌گذاران پرآوازه دنیا و رونق اقتصادی را به دنبال داشته باشد.

توسعه قطب حمل‌ونقل آنکتس بریتانیا اعمال اقداماتی نظیر توسعه ۱۵۰ مسیر امن برای دوچرخه‌سواران، نصب ۱۰۲ ایستگاه شارژ خودروهای الکتریکی، ایجاد ۳۰ فضای جدید برای خودروهای اشتراکی، ساخت ۴۰۶ فضای پارک برای ساکنان و گردشگران شهر، اختصاص هزار و ۳۷۰ متر مربع به فضای عمومی، نصب پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام‌هایی در مجموع به مساحت هزار و ۵۰۰ متر مربع، توسعه بیش از ۴۰۰ متر مربع دیوار سبز و ۹۵۰ متر مربع نمای گیاهی و در نهایت ایجاد کافه‌ها و رستوران‌های متعدد را در بر خواهد گرفت.

بدیهی است که احداث قطب حمل‌ونقل آنکتس از یک سو و توسعه فضاهای عمومی با اهداف مختلف در آن از سوی دیگر می‌تواند مانند الگویی برای مدیران سایر شهرهای جهان باشد تا در طراحی‌های خود، مالکیت مردم را بر مناطق نسبت به خودروها افزایش دهند و از این طریق، نه‌تنها به بهبود زیست‌پذیری شهرها کمک کنند، بلکه انتشار کربن و سایر گازهای آلاینده را کاهش دهند.

رونق اقتصادی بریتانیا با احداث زیست‌پذیرترین محله منچستر

کد خبر 666894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.