تلاش سیاتل برای کاهش انتشار کربن از سازه‌ها

رویکرد جدید مدیران سیاتل در ایالات متحده آمریکا، کاهش ۲۷ درصدی انتشار کربن از سازه‌های سراسر شهر را به دنبال خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مدیران سیاتل از اجرای استراتژی جدید خود در سازه‌های غیرمسکونی و خانه‌هایی با سکونت بیش از یک خانواده که از مساحتی بیش از ۲۰ هزار فوت‌مربع برخوردار است، خبر داده و مدعی شده‌اند اجرای استانداردهای زیست‌محیطی در آن‌ها، کاهش ۲۷ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای را به دنبال خواهد داشت. این اقدام در راستای مبارزه با تغییرات اقلیمی اعمال خواهد شد که پیش‌بینی شده است تا سال ۲۰۵۰ به کاهش ۳۲۵ هزار تن متریک گازهای آلاینده منجر شود که این مقدار معادل نیروی لازم برای حرکت ۷۲ هزار و ۳۲۲ خودرو در هر سال است.

مدیران سیاتل چنین استدلال کرده‌اند که سازه‌ها یکی از مهم‌ترین منابع آلودگی هوا و تغییرات اقلیمی به‌شمار می‌رود و به همین دلیل باید در اولویت برنامه‌ریزی‌های شهری قرار بگیرد تا به دنبال آن، اثرات جزایر گرمایی بر شهرها و ساکنان آن‌ها به حداقل برسد. در این راستا، لازم است تدابیری برای کاهش مصرف انرژی شهری و جایگزین کردن نیروهای تجدیدپذیر برای استفاده‌های روزمره پیاده شود، ضمن این‌که توسعه مشاغل سبز و افزایش جوامع پایدار نیز می‌تواند بیشترین اثربخشی را در تحقق این هدف در پی داشته باشد.

تلاش سیاتل برای کاهش انتشار کربن از سازه‌ها

توسعه طرح کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای سیاتل با مشارکت متخصصان محیط زیست، دانشمندان اقلیمی، کارکنان ساختمانی، مالکان سازه‌ها و اعضای جامعه به تصویب رسید و هر یک از آن‌ها ایده‌هایی برای تحقق آن ارائه دادند که در این میان، مالکان سازه‌های مشمول طرح، موظف به اعمال اقداماتی برای کاهش مصرف انرژی شهری و کمک به افزایش پایداری سیاتل شدند. البته رویکردهایی نیز برای به حداقل رساندن انتشار گازهای آلاینده ناشی از سازه‌های سراسر شهر، با هر میزان مساحت، کاربری، مالکیت و سنی ارائه شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به پیاده‌سازی استانداردهای دوستدار محیط زیست توسط مالکان سازه‌ها طی پنج سال آینده اشاره کرد که تحقق هدف صفر کربن تا سال ۲۰۵۰ را تسهیل می‌کند. علاوه بر این اصلاحاتی باید در استانداردهای کاهش کربن سازه‌ها رخ دهد که به دنبال آن، محدودیت‌های مربوط به انتشار گازهای آلاینده برای مالکان کاهش یا افزایش پیدا می‌کند و همین امر، زمینه را برای مداخله موفق‌تر آن‌ها در اعمال اقدامات مربوطه فراهم خواهد آورد.

در نهایت این‌که، شرایط ویژه سازه‌ها باعث ایجاد تغییراتی در پیاده‌سازی رویکردهای دوستدار محیط زیست در شهرها می‌شود و در پی آن، مالکان باید طرحی مفصل از اهداف خود برای تحقق هدف صفرکربن در سازه‌ها ارائه دهند.

کد خبر 666876

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.